Silnik
: 1. 320Nm daje radę!
2. Przestronność wnętrza.
3. Prowadzi się lepiej niż poprzednik na zakrętach, a jest bardziej komfortowy na wybojach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza
3,0
Całokształt
Auto dla kogoś kto jeździ dużo i po trasach a zwłaszcza autostradach. Na polskich drogach lokalnych skrzynia 6b słabo się sprawdza. Przy prędkości 80-100 na 6 to lekki mół a na 5 za wysoko. Każda wicha to redukcja, ale na autostradzie...miodzio. Dodatkowo na miasto za dużo pali, a o dynamicznej jeździe z włączonym ESP możemy zapomnieć - jest ono zbyt opiekuńcze i po uruchomieniu się zmniejsza na dłuższą chwilę osiągi auta. Samochód baaardzo przestronny. Świetnie prowadzi się na zakrętach przy zachowaniu wystarczającego komfortu na dziurach. Jednak zawieszenia za głośne na wybojach.
Zużycie paliwa dość wysokie, na ale moc skądś się musi wziąć. Ceny przeglądów przeciętne. Jeśli chodzi o awarie to przez 3,5r i 140000 naprawiane były sprzęgło z dwumasą, centralny zamek i korozja na tylnej klapie i progach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tu rewelacja. Na autostradzie jest nawet ciszej niż w 1,6 benzyna. Ten silnik to drugi największy plus tego samochodu.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów bez większego haczenia. Trochę za krótka 1 i 2 dla mnie.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja w Foczce. To jest największy plus.
Komfort
5,0
Widoczność
Pomimo że to kombi to do tyłu również dobrze.
4,0
Ergonomia
Mogło by być trochę więcej schowków oraz wyposażenia ułatwiającego życie (np. domykanie szyb), ale ogólnie 4+
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie ok. Wentylacja bez klimy b.dobrze. Klima manualna działa tak sobie. W poprzednim climatroniku mogło być naprawdę zimno. Tu tylko chłodno, ale działa sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super. Bardzo przestronne auto. W porównaniu do przednika to miejsca jest jak w aucie klasę wyżej.
3,0
Wyciszenie
Główny minus to słabo wyciszone zawieszenia, Pomimo, że wszystko jest sprawne to słychać niemiłe stuki.
Silnik wyciszony świetnie.
Na autostradzie do 160jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa dość wysokie, na ale moc skądś się musi wziąć. Ceny przeglądów przeciętne. Napraw jeszcze nie miałem. Jeśli ktoś szuka taniego w eksploatacji to polecam 1,6. Tak samo do miasta. Na trasę tylko 2,0.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu rewelacja. Za golfa 2,0 TDI 140KM w tym wieku musiał bym zapłacić 40-45 tys. A tu za 30 mam bardzo przyzwoite 3,5 letnie auto z pełną historią serwisową i z świetnym silnikiem oraz zawieszeniem. A na temat jakości 2,0tdi można poczytać w internecie. Rożnica w jakości i wyglądzie wg mnie nie jest warta tych kilkunastu tysięcy złotych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok żadnych usterek ani awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez rok żadnych usterek ani awarii poza rdzą zrobioną na gwarancji. Nawet DPF nie marudzi. Poprzedni właściciel naprawiał centralny zamek i sprzęgło.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
[l/100km]