Karoseria
: Poprawa w stosunku do poprzedniej generacji Focusa
5,0
Całokształt
To był mój drugi Ford. Auto pancerne, świetne prowadzenie. Bez poważniejszych awarii. Tylko rzeczy eksploatacyjne. Auto dość dynamiczne, trochę zamulone przy ruszaniu. Blacha poprawiona w stosunku do poprzednika- brak większych oznak korozji. Pojemny bagażnik z płaską komorą załadunkową. Fajne zegary.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobry silnik. Trzeba pamiętać przy wymianie rozrządu o mokrym pasku. Przez to wymiana jest dość kosztowna, ale konieczna. U mnie niestety ten pasek nie został wymieniony i przy 250tys pękł. Mimo wszystko silnik uważam za bardzo udany.
4,0
Skrzynia biegów
Słabe Łożysko oporowe. To samo miałem w poprzedniej generacji Focusa.
5,0
Układ jezdny
Świetne prowadzenie - auto przyklejone do drogi
5,0
Karoseria
Brak korozji- poprawa w stosunku do poprzedniej generacji Focusa
Komfort
5,0
Widoczność
Ok
5,0
Ergonomia
Ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na plus podgrzewana szyba przednia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość dużo miejsca jak na auto tej klasy
4,0
Wyciszenie
Jak to w dieslu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Raczej bez niespodzianek
5,0
Stosunek jakość/cena
Lepiej kupić Forda niż przepłacać za np VW
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odkręciła się sprężarka klimatyzacji. To było zaskoczenie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
[l/100km]