Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

imiel11, 8 lat temu
Silnik 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus II Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : zawieszenie jest fantastyczne. I ogólne dopracowanie tego samochodu. nie jest on idealny ale można się z niego cieszyć. I ja się cieszę a jazda nim sprawia mi przyjemność. Lubię także mu pocisnąć bo jest czym. Oczywiście jak na jego możliwości i moje - finansowe. :) Zaznaczyłem że bym go już nie kupił bo pojeżdżę nim pewnie jeszcze ze 4 lata. A samochód jak to samochód po pewnym czasie się nudzi i chciałoby się coś mocniejszego , większego nowszego itp... :) Natomiast jakby ktoś teraz mi go ukradł i szukałbym jego następcy to bardzo poważnie rozważałbym zakup ponownie. Ale jak drodzy fani motoryzacji wiecie najlepiej podczas zmiany samochodu poczekać na okazję tak jak ja zakupiłem foczkę - z pełną Historią od żony z firmy za naprawdę atrakcyjne pieniądze.
4,0
Całokształt
Jest to moja 2 opinia o tym samochodzie. pierwsza po 2 tys km a teraz po 20 tys. Na wstępie napiszę że ten serwis uważam za znakomity. Jestem wielkim fanem AutoCentrum bo dzięki niemu mogę rozwijać swoje zainteresowania i pasję, a także przez wiedzę jaką między innymi także i tu zdobyłem zmieniłem swój fach i obecnie pracuję jako doradca serwisowy w europejskiej sieci serwisów. W ocenie mojego samochodu będę starał się być jak najbardziej obiektywny. Jak już wcześniej napisałem jestem doradcą serwisowym wiec mam duży kontakt z samochodami w związku z tym myślę że moja opinia będzie rzetelna. Moją foczkę za całokształt oceniam na 4 z małym minusem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.8 tdci - no cóż jest to już archaiczna jednostka i jeśli chodzi o kulturę pracy to odstaje od nowoczesnych silników wysokoprężnych pomimo że zasilany jest wtryskiem comanroyal. Natomiast muszę przyznać że jest to jednostka wytrzymała ( żeliwny blok ) i jeśli się o nią dba i leje dobrej jakości paliwo nie będzie z nią problemów. Dodatkowo proszę pamiętać jeśli już ktoś się będzie interesował tym silnikiem aby sprawdził na jakim oleju jeździł. Powinien to być olej o lepkości 5w30 a to dlatego że silnik ten jest ciasno spasowany. Jeśli będziemy taki olej stosować to uwierzcie że problemów z turbiną i smarowaniem na pewno nie będzie. Wymiana max co 15 tys. Moja siostra niedawno kupiła focusa 1 z tym samym silnikiem tylko 100KM ma na liczniku 290 tys i także żadnego problemu z silnikiem nie ma a już zrobiła około 10 tys. Jesli chodzi o charakterystykę pracy tego silnika to powiem że do 140 km/h ciągnie bardzo sprawnie, później nieznacznie słabnie ale do 160 czuć wyraźnie w plecach nabieranie prędkości, dalej to już słabiej. Max jaki udało mi się osiągnąć to 192 km/h Myślę że nie jest źle. biorąc pod uwagę gabaryty samochodu, opony o szerokości 205 i nie najlepszych oporach toczenia. W każdym razie do normalnej jazdy wystarcza, załadowanym można dynamicznie wyprzedzić. Porównując do 1,9 tdi 105KM to jest zdecydowanie bardziej dynamiczny. Ma tylko jedną wadę - potrzebuję obrotów. Wyrażnie ciągnie od 1800 a dostaje kopa od 2000 tys/obr i bez słabnięcia ciągnie tak do 3700, jak trzeba to i do 5000 pociągnie natomiast lepiej zmienić bieg na wyższy. 1,9 TDI pod tym względem jest lepsze bo zbiera się już od 1200. Ale łapie zadyszkę przy 3000 tys. W każdym razie charakterystyka z niższych obrotów mi bardziej odpowiada. Szybciej można uciec ze skrzyżowania.
3,0
Skrzynia biegów
Jeśli chodzi o skrzynie biegów to praca samego lewarka jest na 4+. Biegi wskakują intuicyjnie, lekko z wyczuwalnym skokiem. Na drążku nie czuć żadnych wibracji oraz przenoszenia siły napędowej. Co do przełożeń jest już gorzej. Najbardziej nie odpowiada mi 1 i 2 bieg. Jedynka jest za długa a 2 za krótka. jak dojeżdżamy do skrzyżowania a będzie potrzeba szybko ruszyć to lepiej wrzucić pierwszy bieg. 3 bieg znakomity - ciągnie do ponad 100 km/h 4 i 5 bieg także. na 5 biegu przy 3000 obr mamy 150 km/h - jak na pięciobiegową skrzynie jest to dobry wynik.
5,0
Układ jezdny
Co tu dużo pisać - ZNAKOMITY. Jest komfortowy wg mnie bardziej niż w golfie 5 a zarazem bardziej bezpośredni i lepiej trzymający sie drogi oraz bardziej przewidywalny. Ciężko wytrącić go z równowagi, a jak już straci przyczepność to lekko ucieka przód który bardzo łatwo naprostować zdejmując nogę z gazu. Co ciekawe nigdy przy takiej sytuacji zmiana obciążenia nie zarzuciła mi tyłu co właśnie potwierdza doskonale dopracowane tylne zawieszenie. Oczywiście jak już się ręcznego użyje to zarzuci ale dzięki sztywnemu zawieszeniu i bezpośredniemu układowi kierowniczemu łatwo go okiełznać gdyż jego bujnięcia podczas zmiany obciążenia są nieduże i szybko wychodzi na prostą. Dla mnie znakomity. Nawet odgłosy dobiegające z zawieszenia nie przeszkadzają i nie drażnią. Jest cicho bezpiecznie i pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w kombi - jest dobra. jedyne co może przeszkadzać to słupki "C" są szerokie i w mieście trzeba uważać żeby na zakręcie jakiegoś pieszego z pasów nie ściągnąć. Lusterka wsteczne duże przejrzyste i podgrzewane. Nie posiadam czujników parkowania ale powiem że nie są potrzebne bo samochód bardzo dobrze można wyczuć.
4,0
Ergonomia
Samo rozplanowanie przełączników wg mnie bardzo dobra. Pilot do radia po lewej stronie kierownicy bardzo przydatny i po właściwej stronie. Cieszę się że na kierownicy nie ma przycisków gdyż nie ma problemu z niezamierzonym przełączaniem funkcji. Szkoda że radio nie czyta mp3 - skandal jak na rok 2010. Sam wygląd deski jest ciekawy. I tu porównam do wychwalanego golfa 5. Takie rzeczy jak pokrętła od wentylacji, srebrne plastikowe wstawki kierownica wyglądają gorzej od VW. Natomiast Górna i dolna deska rozdzielcza uważam że jest z lepszego materiału a co ważniejsze jest lepiej spasowana. Nic nie trzeszczy i nie skrzypi jak to bywa w golfie. Np proszę złapać konsolę środkową i ją poruszać. W focusie bardzo minimalnie będzie się odkształcać i minimalnie da o sobie znać. w golfie będzie trzeszczeć niemiłosiernie i bardzo się odkształcać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
lato i dwie zimy zaliczone. Rewelacja podgrzewane lusterka i przednia szyba. To rozwiązanie jest doskonałe i tyle w temacie. Co do klimatyzacji w lecie trzeba trochę czasu zanim schłodzi wnętrze. Ale myślę że to wina osuszacza gdyż chłodne powietrze nie jest takie chłodne jak w moim poprzednim świetnym samochodzie seacie toledo. Jak na wiosnę wymienie to napiszę czy coś się zmieniło. klima manualna. brak problemu z parowaniem szyb - oczywiście z włączoną klimą. Ogrzewanie w zimie - porównuję do 1,9 tdi toledo 2001r. gdyż tym samochodem zrobiłem 120 tys. Silnik Focusa się o 1/3 trasy szybciej nagrzewa a ciepłe powietrze z nawiewów leci już po około 2-3 km więc jest dużo lepiej. W TDI ciepłe powietrze leciało po około 7-10 km. Powiem tak w fordzie w mróz ruszam po około 2-3 min pracy silnika i podgrzaniu szyb. W seacie trzeba było skrobać i jechać dłużej w zimnym wnętrzu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślę że tu jest porównywalnie z konkurencją. Mam 170 cm i dla mnie jest idealnie. Z przodu jak i z tyłu. Podobnie do golfa i octavi. Natomiast bagażnik jest mniejszy. Ale daje radę zapakować wózek i całą resztę ****reli które żona pakuje na wycieczki.
3,0
Wyciszenie
To jest chyba najsłabszy punkt. Nie chodzi o zawieszenie bo ono jest ciche. Chodzi o silnik którego barwa dźwięku mi nie pasuje i jest za głośna przy większych prędkościach. Oraz opływ powietrza który także jest słyszalny. Uszczelki są ok. Mi się wydaję że blacha i komora silnika jest za słabo wyciszona. Podobnie z dachem. Jak pada duży deszcz to mam wrażenie jakby padał grad. Do prędkości 100 km słychać lekko silnik. przy 140 km słychać już wyraźnie opływ powietrze. Przy 160 jakby trochę ciszej było.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu powiem tak - mój stary toledo tdi 110 KM był oszczędniejszy. w mieście na krótkich trasach nie spalił mi więcej niż 7L - focus na takich samych pali mi do 8 ( mówię tu o zimie ) W trasie przy prędkościach autostradowych i szybszych seat zawsze spalał mi o 1 litr mniej. Więc tak się zastanawiam. po co te szyny comanroyal skoro są mniej oszczędne - chyba tylko dla ekologii. tdi na pompo wtryskach też jest ekonomiczniejszy. Moje najmniejsze spalanie w trasie na odcinku 100 km sprawdzone z tankowania ( komputer oszukuje o 0,2 ) przy prędkości 90-100 w jednostajnej jeździe z minimalną ilością wyprzedzeń wyszło mi 4,7 - toledo spalił mi 4,2.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały - za cenę 5 letniego focusa kupiłbym 3 lata straszą octavię II lub golfa V który lepszy jest tylko w wyciszeniu. A w starszych o 3 lata samochodach zawieszenie całe do roboty i przebiegi przekręcone. Mój focus ma 165 tys kupiony z firmy żony jak miał 150 tys i wymieniłem tylko rozrząd o czym opiszę poniżej. Nic więcej się nie działo. zawieszenie oryginalne. bez luzów. Bardzo wytrzymałe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ja osobiście nie miałem żadnej usterki. ale wiem z historii serwisowej że foczka miała wymieniane sprzęgło i dwumase. oraz miała 3 parkingów ki. Jeśli chodzi o dwumasę to drodzy czytelnicy to nie wina słabego podzespołu o czym wypisują wszystkie gazety tylko wina charakterystyki silnika i jego wyciszenia. Przez to że 3,4,5 bieg jest długi a wyciszenie słabe każdy kto jeździ fordem z tym silnikiem wrzuca automatycznie wyższy bieg. Oczywiście silnik ma siłę aby pociągnąć ale jak spadają obroty poniżej 1500 dwumasa bardzo się obciąża. Jak jedziemy ponad 2000 obr zaczyna być słychać wyraźnie silnik. Ja też się nie mogłem przez dłuższy czas przestawić. Natomiast teraz kręcę silnik do 2500 -3000 obr i tak trzeba nim jeździć a problemu z dwumasem nie będzie. Turbinka będzie pracowała w optymalnych warunkach a egr będzie regularnie przedmuchiwany.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych usterek Nie było ale chcę rozwinąć temat rozrządu w tym silniku. od zawsze silnik 1.8 forda miał łańcuch i pasek aż do końca 2007r. A od 2008r wszystkie silniki w mondeo i focusach w miejscu łańcucha mają drugi pasek ( tzw kaseta - napędzająca pompę wtryskową i wał ) Przewidziany interwał z tego co pamiętam 10 lat i 200 tys. Ja swój wymieniłem parę dni temu- widziałem jak wyglądał. Był już popękany. Zęby na pasku całe ale słyszałem że przy przebiegach 180 tys wyłamują się już. Wszystko zależy od tego czy samochód jeździ na krótkich czy długich trasach. Jak na krótkich to wymianę tą trzeba wcześniej zrobić. A wymiana ta nie jest tania i łatwa. Jest droga bo oryginalna kaseta w hurcie kosztuje około 700 zł a napinacz około 250 zł to jeszcze dochodzi kilka innych rzeczy takich jak uszczelka pod pompe oleju, uszczelka pod wał korbowy, uszczelniacz pompy wtryskowej, śruba mocująca i koszt robi się na częściach około 1300 zł. A to dopiero pierwszy problem. bo znalezienie mechanika który to zrobi i wie o co chodzi to drugi problem. Wiem co mówię bo pracuję w warsztacie i moi mechanicy odmówili zrobienia mi tego rozrządu pomimo że są naprawdę fachowcami a rozrządy wymieniają średnio 2-3 w tyg w różnych samochodach. I tak się zastanawiam ilu takich mechaników jest którzy tego nie robili a się tego by podjęli. Jest bardzo dużo. Mechanika szukałem około miesiąca bo nie chciałem oddawać psełdo fachowcowi który by się uczył na mojej foce lub do forda i płacić 1000 zł za robotę. A kilku chciało się tego podjąć ale po krótkiej rozmowie wiedziałem że tego nie robili. Uruchomiłem kontakty w hurtowni w której się zaopatruję i bardzo szybko znalazłem mechanika który już to robił zna się na rzeczy i ma blokady które są do tego niezbędne. Nie chce wchodzić w szczegóły ale jestem bardzo zadowolony z usługi. Która kosztowała mnie 600 zł. Fachowiec pierwsza klasa. A tak na marginesie to o tym że mam u siebie kasetę a nie łańcuch dowiedziałem się właśnie na tej stronie. Dlatego także ten temat rozwinąłem aby inni użytkownicy foczek i mondeo mogli się o tym dowiedzieć. Bo w książce forda chyba tego nie znajdziecie. Jest tylko mowa o górnym rozrządzie. który także się wymienia ale koszty jego wymiany są niewspółmierne. Jeśli ktoś chciałby jakiejś informacji w tym temacie to proszę pisać pod imiel11@gazeta.pl

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Kombi