Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

kamk, 8 lat temu
Silnik 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 255 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus II Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : kiedyś woda lała się przez sufit - ale uszczelniłem pod paskiem na dachu i po temacie
Silnik
Inne
4,0
Całokształt
Niczego mu nie brakuje, ale jak pojeżdżę nowymi autkami w delegacje, to jednak czuje się niedosyt. Przy rówieśnikach naprawdę nie mam powodu do jakiegokolwiek narzekania. Dobry napęd, wygodny, dobre materiały, mało co się psuje jak na przebieg, tanie naprawy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamika-czuć przyspieszenie. Autko konstrukcyjnie osiąga 280Nm przy 1850rpm, co pozwala sprawnie manewrować w miejskim derby. Trudno się nagrzewa, solidny ciężki żeliwny blok, wtryski Siemens, przed którymi wszyscy mnie przestrzegali - o dziwo - nie mam powodów do narzekań. Ostatnio odzywa się głośniej turbina... Zdarzają się pęknięcia w przewodzie intercoolera - ale dość częste w starszych autach przy dynamicznej jeździe.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi ładnie wchodzą, auto nie lubi jeździć na "1", co skutkuje tym, że turlając się w korku fizycznie jest ją ciężko wrzucić. Ale dla 2 to jeszcze za mała prędkość i dwumasa dostaje w kość. Dość spore przełożenia skutują pozytywnie tym, że można się dość sprawnie rozpędzać bez wielkiego wymachiwania dźwignią, a zarazem jadąc z prędkością 90kmh po autostradzie zszedłem do spalania rzeczywistego (tankowanie do pełna-jazda próbna 200km-tankowanie do pełna) około 3,5l/100. Nie słyszałem o awariach skrzyni czy synchronizatorów. W przeciwieństwie do np.: 1.9tdi vw. Trzeba jeździć z głową, jak to w życiu, autko odpłaca się trwałością.
5,0
Układ jezdny
Wielowachacze z tyłu = więcej okresowych wydatków, remont-wymiana tulei, końcówek, zbieżność itd. wychodzi do 1000zł. ale to się robi nie częściej niż 80kkm. Dobrze trzyma się w zakrętach, pewnie. W tym aucie nauczyłem się jeździć dynamicznie, czasami zbyt ryzykownie, a zarazem nie zawiodło mnie w trudnych sytuacjach. Moje autko wyposażono w ESP, co w połączeniu z dobrym zawieszeniem, rozsądną jazdą pozwala zimą na śliskich i dziurawych drogach naprawdę jeździć bez kolizji.
Komfort
4,0
Widoczność
Kombi, bardzo dobra. Lubię moje lusterka w przeciwieństwie do nowych aut jak Insignia czy Megane. Szyba przednia podgrzewana elektrycznie (SUPER), klima bez problemu osusza w mokre dni. Na boki i do tyłu zupełnie wystarcza. Może nie jest tak dobrze jak w VANie, ale daje bez problemu radę uniknąć kolizji na parkingach
4,0
Ergonomia
przejrzysta deska rozdzielcza, niczego nie trzeba szukać.do niczego sięgać. Dość głęboki schowek - pojemność na plus, ale trudno z jego czeluści coś wyciągnąć. wygodne fotele. Może środkowe miejsce z tyłu to trochę fikcja, ale podobnie jest w 99% aut tej klasy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Może wraz z przebiegiem, albo "ten typ tak ma" klima nie mrozi, tylko chłodzi, nawet jeśli da się na najniższą temperaturę. Mam auto z klimatronikiem dwustronnym, jedyne co mogę zarzucić - dość duszno w tym trybie po dluższej jeździe. Jeśli temperatura sie ustabilizuje - za mało powietrza. Ale to można ręcznie zwiększyć klikając przycisk z wenylatorem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
185cm - z przodu mogłoby być trochę wygodniej, coś nie mogę sobie od lat znaleźć pozycji za kółkiem. Niższe osoby jadące ze mną są zadowolone. Regulacja fotela w górę pozwala na dobrą widocznośc
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej. Po prostu hałasuje. Lepiej jeździło mi się rówieśnikiem VW 1.9 tdi , a do nowych modeli aut - odstaje. choć trzeba przyznać, że przy prędkości powyżej 100km/h wcale nie robi się jakoś głośniej, w przeciwieństwie do choćby nowego Renault Fluence Pb95,gdzie przy 120 całkiem zarzuciłem rozmowę z kolegą... na szczęście w wersji Ghia jest dobre nagłośnienie - nie słychać odgłosów jazdy przy odrobinie muzyki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niskie ceny nawet oryginałów, czy dobrych zamienników. Opłaca się dbać o autko na czas, bo sprawuje się całkiem nieźle. Nie miałem w nim żadnej awarii oprócz spalonych świec żarowych (ekwsploatacja) to tylko filtry - dość tanie. rozrząd z pompa to cena rzędu 600-800zł wymiana dwumasy ze sprzęgłem na zestaw Sachs - 2700
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko swego czasu na złej opinii straciło na wartości, czego zupełnie nie widać po nowszych modelach, gdzie cena średnia za autko poszła w górę
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
oprócz świec żarowych i pękniętej rury intercoolera tylko i wyłącznie serwis
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie miałem :) nigdy nie stanęło na drodze. Raz nie odpaliło - przy -30 - spalone świece

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Kombi