Silnik
: Przy umiejetnej jezdzie bardzo ekonomiczny, w razie potrzeby bardzo elastyczny.
4,0
Całokształt
Focus II Kombi z tym silnikiem to komfortowy, bezpieczny, solidny i niezawodny samochod. Nigdy nie zawiodl w trasie, zawsze odpala za pierwszym razem, pali malo, miesci cala rodzine. Ma swoje wady, ale ktory samochod nie ma? Dla mnie jak najbardziej udany zakup.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sam w sobie uwazam za dobry. Oczywiscie, zalezy kto na co zwraca uwage. Jak dla mnie: przyspieszenie dobre, elastycznosc bardzo dobra, kultura pracy dobra jak na diesla (po rozgrzaniu, oczywiscie). Jedyny minus to wyczuwalne drgania pochodzace od jednostki napedowej. Ponizej 1600obr/min dosyc duza turbodziura. Najlepiej trzymac obroty powyzej 1800, wtedy rwie do przodu. Sama konstrukcja jest prosta, ale niezawodna. Bajki o tym, ze wszystkie TDCi sypia sie po 100 tysiacach kilometrow mozna sobie odpuscic. Trzeba regularnie robic przeglady i lac normalne paliwo z markowych stacji i bedzie dobrze.
3,0
Skrzynia biegów
Brakuje zdecydowanie 6 biegu. Przy 130km/h silnik ma na 5 biegu ok. 2500-2600obr/min co nie wplywa korzystnie na spalanie i halas w kabinie. Poza tym sa delikatne problemy z haczeniem przy szybkim przelaczaniu - nie jest to sportowa skrzynia. Poza tym nie ma sie do czego przyczepic.
5,0
Układ jezdny
Z tego slynal pierwszy Focus, i w II generacji jest rownie dobrze - sprezyscie i pewnie. Prowadzenie jest wysmienite, samochod plynnie pokonuje zakrety (w rozsadnych predkosciach, oczywiscie), nie wychyla sie na boki nadmiernie, nie slychac zadnych stukow. Po 160 tysiacach kilometrow brak powaznych awarii (lacznikow stabilizatora nie licze, bo to kosztuje grosze i mozna samemu w garazu wymienic).
Komfort
4,0
Widoczność
Nie widac maski z miejsca kierowcy, ale to standard. W kombi latwo wyczuc gdzie samochod sie konczy. Boczne lusterka moglyby byc ciut wieksze, ale i tak jest dobrze.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, tam gdzie powinno byc. Fotele wygodne, na razie najdluzszy dystans jaki pokonalem jednorazowo to przejazd Katowice - Berlin - bez bolu w plecach. Latwo mozna dopasowac pozycje - duzy zakres regulacji fotel/kierownica.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna radzi sobie dosc dobrze, choc nie mam porownania, bo to moj pierwszy \"climatronic\". Wydaje sie czasami, ze troche wolno reaguje na nagle zmiany temperatury. W deszcz odparowanie szyb blyskawiczne - na wlaczonej klimie nie paruja w ogole jesli ustawiamy dmuchawe recznie (ma 7 biegow!). W zime troche dlugo sie rozgrzewa - jak wiekszosc diesli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam prawie 190cm, za kierownica mam wystarczajaco miejsca. Po ustawieniu swojego fotela i zajeciu miejsca na kanapie za mna bylem zaskoczony - wydawalo mi sie, ze miejsca bedzie malo, a tak nie jest. Na dlugie trasy samochod raczej dla 4 osob. Bagaznik mniejszy od tego w Focusie I, ale spokojnie miesci sie wozek i pies.
3,0
Wyciszenie
Nie ma co ukrywac - jest glosno. Przy spokojnej jezdzie odglosy toczenia goruja nad silnikiem i jest jeszcze dobrze, powyzej 100km/h buczenie diesla zaczyna byc slyszalne, od 140km/h trzeba podkrecac radio. Odglosy pracy zawieszenia dobrze wytlumione.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powiem szczerze, jestem pozytywnie zaskoczony. Oczywiscie, w miescie spalanie jest wysokie jak na diesla, miedzy 6 a 7 litrow. Srednio pali mi 5,5l. Natomiast przepisowa jazda w typowej trasie \"po polsku\", z predkosciami rzedu 70 - 100km/h i przy umiejetnym stosowaniu zasad eko-drivingu skutkuje spalaniem w granicach 4,2-4,5l. Jazda autostradowa to jakies 6l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupilem 3-letni uzywany pojazd z polskiego salonu, z udokumentowana przeszloscia, serwisowany regularnie, za 35 tysiecy z przedluzona na dwa lata gwarancja, ktorej koszt juz mi sie zwrocil po naprawie przegubu. Pojezdze do konca gwarancji ze spokojna glowa i zmienie, tym razem na nowy - prawdopodobnie rowniez Focus.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze. Jedyna usterka to uszkodzony czujnik temperatury cieczy chlodzacej - wariowala wskazowka na desce.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W sumie dobrze. Po 140 tysiacach kilometrow wymiana akumulatora. Po 160 tysiacach kilometrow do wymiany przegub wewnetrzny - nie wytrzymal momentu obrotowego silnika i zaczely sie drgania kierownicy. Na szczescie naprawa nieodplatna dzieki przedluzonej gwarancji. Poza tym spokoj - wtryski, dwumasa oryginalne i bez objawow zuzycia. Poza przegladami co 20 tysiecy kilometrow zadnych dodatkowych kosztow.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
[l/100km]