Zawieszenie
: Zawieszenie to jedyna rzecz w tym samochodzie, które rzeczywiście działa i po 100 tys nadal funkcjonuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: puściła łapa silnika - co było dalej? 5000 na naprawę..
Układ hamulcowy
: po 100 tys zero hamulców w samochodzie.
Karoseria
: dotkniesz i już zostaje ślad.
2,0
Całokształt
Ogólnie - katastrofa. Auto 3 letnie z przebiegiem >100 tys km a awarii więcej niż nabitych kilometrów. Dzięki \"foce\" dotarło do mnie jak nigdy dotąd powiedzenie \"ford g.. wort\". Podczas użytkowania Focusa zapoznałem się z nieznanymi mi wcześniej pojęciami wszelkich możliwych usterek. Bowiem, żebym wcześniej słyszał, że komuś oberwał się silnik i spadł niemalże na jezdnie (w aucie 2 letnim!); albo po przejechaniu 100 tys km nagle przestają działać hamulce do zera! mimo iż 3000km wcześniej był w serwisie i rzekomo wszystko było ok ze wszystkim; albo średnio raz w roku trzeba zmieniać układ dolotowy do turbiny, bo robią się w nim dziury; albo pęka sobie przepływomierz, co skutkuje diametralnym spadkiem mocy (no ni ma tlenu do spalania) oraz kopceniem na czarno jak 30 letnia Tatra - no nijak w głowie mi się to nie mieściło zanim nie poznałem się z Focusem.
Na szczęście to auto służbowe. Pilnujcie się maniacy Focusów - ten mój model za niedługo pójdzie do Żyda. Drżyjcie, komuś z Was się trafi.
Wrażenia
2,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
[l/100km]