Zawieszenie
: Zawieszenia, chociaż silnik 1,8 TDCi jest naprawdę dobry.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Uszkodzenie sterownika wtrysku
Karoseria
: Zacinający się zamek bagażnika
4,0
Całokształt
Dobre auto dla młodej rodziny 2+2, przyjemnie się prowadzi i pozwala poczuć przyjemność z jazdy. Silnik doskonały w trasie - żadnych problemów z wyprzedzaniem. Ergonomia i komfort na bardzo przyzwoitym poziomie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny i elastyczny. Często wspominana turbodziura - owszem istnieje ale przy umiejętnym operowaniu dźwignią zmiany biegów prawie niewyczuwalna. Jeżdżąc Focusem mam wrażenie że silnik ma nie 115 KM a przynajmniej 130 KM. Wrażenie porównywalne z jazdą Toyotą RAV4 2,2 16 V D-4D, którą podróżują w firmie (oczywiście pomijając różnicę wag).
4,0
Skrzynia biegów
Pomimo ponad 160 000 tys. kilometrów na karku biegi wchodzą precyzyjnie. Skok dźwigni zmiany biegów przyjemnie krótki a przełożenie właściwie dobrane. Jedynie raz na jakiś czas pojawia się mały opór przy wrzucaniu jedynki.
5,0
Układ jezdny
Nie będę oryginalny jeżeli powiem że układ jezdny Focusa to jego jedna z najmocniejszych stron. Sam posiadam wersję SPORT która pozwala poczuć frajdę z jazdy i szybkiego pokonywania zakrętów. Ale wersja standardowa jest równie dobra więc ocena doskonała.
Pomimo sporego przebiegu trwałość elementów zawieszenia jest wzorowa - nic nie stuka a testy na ścieżce diagnostycznej potwierdzają niewielki stopień zużycia poszczególnych elementów zawieszenia, chociaż auto jeździ po dziurawych polskich drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, na boki też a do tyłu jak to w kombi. Ale nie uważam że czujniki parkowania to konieczność. Wystarczy tylko wyczuć auto.
4,0
Ergonomia
Ergonomia na dobrym poziomie. Wszystko pod ręką i po krótkiej jeździe nic nie zaskakuje. Może jedynie sterowanie radiem przy kole kierownicy, które można pomylić z dźwignia kierunkowskazów. Polecam wycieraczki z czujnikiem deszczu - doskonałe udogodnienie i Focusie wzorowa precyzja - lepiej niż a Avensisie. Plastiki zaskakująco miłe w dotyku i utrzymaniu, jedynie srebrne elementy wykończenia skórzanej, dobrze leżącej w dłoniach kierownicy dość słabo odporne na wycieranie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W ulewne deszcze szyby nie parują, wystarczy tylko właściwie ustawić dysze nawiewów. Ogrzewanie nie pozwoli zmarznąć zima a klimatyzacja zarówno ta manualna jak i automatyczna pozwoli odetchnąć w największe upały. Sam wolę manualne nastawy chłodzenia chociaż przy automacie można przestać czuwać i zdać się na komputer.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe bardzo dobrze. Z przodu przyjemna przestrzeń z tyłu też nie można narzekać na ciasnotę. Wrażenie przestronności potęguję mocno pochylona przednia szyba i spora odległość pomiędzy szybą i końcem deski rozdzielczej (to lubię !!!). Bagażnik w wersji kombi w sam raz na wypady urlopowe ale jego przestrzeń przydaje się także w codziennej eksploatacji.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla jest cicho i przyjemnie. Do 140 powiedziałbym bardzo cicho, powyżej tej granicy słychać pomruk jednostki wysokoprężnej - ale nie jest źle. Czasem odzywają się jakieś \"Świerszcze\" - ale w końcu nie jest to Audi czy Mercedes a przejechane kilometry i stan dróg nie pomagają elementom wnętrza zachować fabrycznego spasowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę dość dynamicznie bo tak lubię więc moja \"Foczka\" pali więcej niż przy łagodnym traktowaniu pedału przyspieszenia. Średnie zużycie paliwa wynosi około 7 litrów przy jeździe mieszanej (połowa miasto, połowa trasa). Przy jeździe z prędkością 120 km na godzinę na trasie łatwo jest zejść poniżej 6 litrów. Więc wszystko w normie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte polecenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto systematycznie serwisowane odwzajemnia się dość wysoką niezawodnością. Denerwują drobiazgi jak niesprawna klamka otwierania bagażnika ale może zdarzyć się też poważniejsza usterka - w moim przypadku uszkodzeniu uległ sterownik silnika niefortunnie umieszczony przed przednim kołem (inżynierów forda należałoby skarcić za taką lokalizację!!!)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezawodność powyżej średniej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
[l/100km]