Spodziewałem się większej elastyczności na niskich obrotach (do 1800), ale wyprzedzanie powyżej to sama przyjemność, nie wiem kiedy na prędkościomierzu jest 120! Muszę się chyba przyzwyczaić.
4,0
Skrzynia biegów
Normalna, biegi wchodzą dobrze
5,0
Układ jezdny
Jeździłem Astrą II gdzie byłem bardzo zadowolony, ale teraz przejeżdzając te same progi zwalniające i dziury czuję różnicę. Świetnie też trzyma się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba - mało widać. Siedzi się natomiast wysoko i bardzo dobrze widać do przodu.
4,0
Ergonomia
Kluczyki zawadzają mi o nogę. Próbowałem różnych ustawień, ale tak jest w najlepszym. Uważam to jednak z małą wadę. Podłokietnik w wersji Platinium zdaje sprawę, a obsługa automatycznej klimatyzacji i radia jest bardzo łatwa i nie ma konieczności odrywania uwagi od drogi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu - miałem manualną klimę w Astrze, ale to inna skala abstrakcji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie narzekam - jest przytulnie. Wystarczająco miejsca, ale nie jeździłem dużymi samochodami. W nowym Mondeo na jeździe próbnej się czułem nieswojo i był to jeden z argumentów za Fokusem.
4,0
Wyciszenie
Bez rewelacji - Toyota Auris z dieslem 2.0 jest bez porównania cichsza. Ale z drugiej storny lubię słyszec że jadę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trazie 5.2 - 5.5. W zimie po mieście do 10 (dwa razy dziennie po 3.5 km w korkach).
4,0
Stosunek jakość/cena
Świetne wyposażenie (wersja Platinium) i silnik, w promocji sportowe zawiesznie. Cennikowo 85,000 ale można utargować do 10,000. Myślę że warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez zarzutu - na razie nic nie skrzypi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, ale to nowe auto.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
[l/100km]