Auto kupiłem w 2017r od pierwszego właściciela w PL a auto było z Niemiec. I było bite z przodu. Przy zakupie miało 210 000km a ja zrobiłem do dnia dzisiejszego ok 160 000. Czyli mamy ponad 370k km Dla mnie mega auto i całkowicie bezawaryjne o ile umie się dbać o diesla co ma dwumase turbo ze zmienna geometria, egr, i fap. Przez pierwsze lata gdy do pracy miałem rzut beretem ok 1km to autem robiłem rundkę 7km by dogrzać silnik. Głupie to było na pozór ale musiałem wozić dzieciaka i musiałem brać auto. Takie podejście zapewniło brak problemów z układem spalania i paliwowym. Jak zmieniłem prace gdzie robię dziennie ok 80km to auto po miesiącu pięknie się przedmuchalo i złapało więcej mocy. Przez okres użytkowania wymieniłem wiele rzeczy standardowych w tym dwa razy rozrząd. Łożyska kół, świece żarowe egr.zawieszenie przód. Poduszka silnika. Ostatnio pompa paliwa poszła na regenerację bo się pocila a teraz planuje zrobić zawieszenie tył i za jakiś czas regenerację turbo. Auto jest bez awaryjne czyli nie staje na środku drogi a jak widzę ze coś się dzieje to szybko naprawiam. Ogólnie chce nim zrobić 500k i więcej bo tym autem po prostu się płynie na autostradzie a średnie spalanie mam 4.9l miasto / trasa. Dlatego auto jest genialne i jest moim wołem roboczym. Nie zawodzi ale trzeba umieć dbać o diesla. Co 10k wymieniałem olej i zawsze valvoline. Jak przerzuciłem się na dłuższe trasy autostradowe to wymieniam co 15k. Auto genialne jest tylko szkoda ze już zegarek wskazuje 14 lat ale jest idealne w połączeniu cena jakość komfort. A i jak go kupiłem to tak po pół roku zrobiłem generalne czyszczenie dolotow turbo ssaka misy olejowej itp. Dolotu miał pozapychane już wiec zostały odblokowane. Zakładam ze to dużo dało. No i jak jakiś dekiel kupi to auto albo auto z tym silnikiem 1.6 tdci 1.6 hdi i jeździ wokół komina to szybko te auto zajedzie. Trzeba dbać trzeba sZanowac. Polerke zrobiłem wosk japoński nałożyłem i karoseria załapała piękny wygląd. Polecam dla kumatych ludzi co umieją dbać o auta. Jak nie umiesz kup benzynę 1.6 mpi i będzie ci służył.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
[l/100km]