Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

rdkjkbwsk, 4 lata temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 277 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : O tak! Wyznacznik w klasie.
Inne : Układ kierowniczy i to jak ruch kierownicy przenoszony jest na asfalt - miodek. Szczególnie przy ustawieniu wspomagania w tryb sport.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Osprzęt to coś na co bezwzględnie trzeba uważać.
Silnik : Cieknące wtryski z powodu dziwnego uszczelnienia.
Silnik : Turbo lubi puszczać olej stąd poci się przy przepustnicy. Pierdoła niby, ale tak nie powinno być. Prawdopodobnie dzieje się tak przez nieszczelność w dolocie.
4,0
Całokształt
Piszę tą recenzję już drugi raz i mam nadzieję, że przejdzie. Samochód ze swoimi wadami i zaletami. Z jednej strony bardzo przyjemny i przewidywalny, z drugiej potrafił mieć okresy, że nie mogłem na niego patrzeć. Postaram się go porównać do Skody Octavii 2 1.9TDI, którą również mam okazję się poruszać i jest samochodem bardzo popularnym. Zaczynajmy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Sam silnik, czyli 109-konna odmiana motoru 1.6HDi to udana konstrukcja. Jedyną uciążliwą sprawą jest dziwinie rozwiązane uszczelnienie wtryskiwaczy, które wiecznie leją (wymieniałem dwa razy i nie dało to dalej efektu). Silnik bardzo ekonomiczny i całkiem dynamiczny (do normalnego poruszania się zupełnie nadaje). Gorzej jest z osprzętem, który niestety lubi się sypać. Za swojej kadencji wymieniłem alternator oraz komplet świec żarowych (padły wszystkie 4 jednocześnie). Wiem, że poprzedni właściciel wymieniał i turbo i wtryskiwacze, także jak to w dieslach dzisiejszych - osprzęt bywa problematyczny.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje bardzo fajnie, skok bardzo przyjemmny (zmiana z trójeczki na czwóreczkę z tym mechanicznym kliknięciem jest bardzo fajna). Jednak skrzynia, w moim przypadku, pięciobiegowa jest dziwnie zestopniowana - w moim odczuciu jest zbyt krótka, przez co jest bardzo głośno przy prędkościach powyżej 120kmh.
5,0
Układ jezdny
To jest to, czego się konkurencja powinna uczyć od Forda. Jakbym miał składać kompakta idealnego to w kategorii układ jezdny Ford zdecydowanie zwycięża. Porównując do Skody Octavii jest zwinny jak gokart (gdzie Skoda to taczka). Ponadto, mimo bardzo fajnego prowadzenia, zestrojenie samochodu jest komforowe i przyjemne (Skoda jest twarda jak sedes).
4,0
Karoseria
NIe ma tragedii, ale cudów tez nie ma. Parę zaprawek było robionych. Porównując do Octavii II sądzę, że tempo redukcji masy jest podobne dla obu samochodów. Czyli - daleko do Francuzów, Volvo i Audi, ale nie ma tragedii jak w Mazdach z tego okresu.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku. Czasami słupek mi przedni przeszkadza w widoczności na boku, ale w którym aucie tak nie jest. Manewrowanie na parkingach na spokojnie. Parkowanie tyłem też bez problemu bo kształt jest taki, że tył jest prawie pionowy. Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką raczej. Brakowało mi podłokietnika, ale wstawiłem we własnym zakresie. Generalnie tablica przyrządów, rozmieszczenie przycisków i ogólna obsługa samochodu wewnątrz kabiny bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu daję 5 ze względu na bardzo wydajną sprężarkę od klimy, która potrafi bardzo szybko ochłodzić wnętrze w upalne dni. Jakoś tak lepiej mu idzie, niż reszcie aut, którymi jeździłem. Ogrzewanie też dość szybko zaczyna działać, silnik potrzebuje trochę czasu, żeby się ogrzać ale jest bardzo w porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miłe zaskoczenie. Często jeżdżę w 4 dorosłe osoby na pokładzie plus pies kalibru yorkshire terrier i nikt nie narzeka na miejsce. Zdarza się czasami jechać w 5 osób dorosłych i ta osoba na środku na tylnej kanapie już zaczyna mieć niewygodnie. Jeśli chodzi o kufer to jest bardzo dobrze - potrafiłem przewieźć sofę o wymiarach 1.2x1.5x0.8m i weszła bez większego upychania. Dlatego daję 5, bo to w sumie tylko kompakt, a bardzo praktyczny jest to wóz. Na pewno kolejne auto to będzie kombi.
3,0
Wyciszenie
Tutaj z racji krótkiej skrzynii jak już pisałem podróżowanie w trasie przy prędkości powyżej 120kmh jest bardzo męczące. Do normalnego turlania się po drogach wojewódzkich jest ok. Myślę, że ciut lepiej niż Octavia, ale to przez kulturę pracy silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie niewielkie, części też niby tanie, patrząc na to jakie ceny mają alternatory czy świece żarowe, ale jednak diesel to diesel i naprawy są drogie. Kolejny samochód to będzie benzynka - nie mam w tej kwestii najmniejszych zagwozdek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na chwilę obecną za niecałe 10 000 można mieć naprawdę fajnie wypasioną wyposażeniowo wersję. Jeśli ktoś szuka samochodu do przyjemnej jazdy z punktu A do punktu B i całkiem pojemnym kufrem to polecam. Jednak uważam, że wolałbym na co dzień znosić trzeszczące plastiki Renault Megane kombi z tamtego okresu z benzynką i nie martwić się rdzą i dieselem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi się nie psują. Spasowane wszystko też jest całkiem ok. Co mi się z głupot zepsuło to stycznik bagażnika od wilgoci - problem ze szczelnością blendy bagażnika. Ale nawet jak to się stanie to można sobie otworzyć bagażnik z kluczyka także ja już nie mam zamiaru tego naprawiać, aż tak mi nie przeszkadza.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety, osprzęt w silniku 1.6HDi lubi się sypnąć. Z mojej wiedzy przy przebiegu 277000 wymienione były: -wtryski -turbo -dwumas -świece żarowe -alternator. Niby zestaw standardowy dla dzisiejszych diesli. Fajnie się o tym mówi, gorzej się płaci (:D).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Kombi