Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

sebastiane, 9 lat temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na silnik, który posiadam. Autko zaskakuje swą dynamiką i kulturą pracy. Skrzynia może jest mało elastyczna, ale jak dla mnie wystarczająca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przekaźniki czasem się wypalają, ale temat do ogarnięcia.
Przeniesienie napędu : Duża turbo dziura, mało elastyczna skrzynia biegów.
Silnik : Nieszczęsny DPF.
4,0
Całokształt
Generalnie auto fajne. Dieselek ładnie pracuje, mało pali. Jak na kombika przystało sporo miejsca. Na Chorwacji byłem nim dwa razy, załadowanym po sam dach. Mimo zapełnionego kufera i czterech osób na pokładzie jechało się żwawo i dynamicznie. Usterki były i będą, ale w miarę tanie i niezkodliwe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik przyjemny dla ucha. Po przejechaniu 40 tys. km wymieniłem na razie łańcuszek rozrządu napinający wałki, bo brakło napinania. Zapchał mi się raz DPF, ale przez to, że wypioł mi się wężyk do intercoolera. Generalnie filtr cząstek mi nie przeszkadzał.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia czasami haczy. 1- 3 czuć moc. 4 i 5 zdecydowanie za krótkie. Przydałaby się 6, ponieważ na autostradzie przy prędkości 140 km/h, silnik strasznie głośny.
5,0
Układ jezdny
Fokusem pewnie się jeździ na zakrętach. Kierownicą kręci się lekko i przyjemnie.
Komfort
4,0
Widoczność
W kombiku bez czujników parkowania, byłoby ciężko. Słupki przedniej szyby nie przeszkadzają w widoczności.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby sporadycznie parują. Klima wystarczająco chłodzi wnętrze samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno jak z przodu i z tyłu siedzi się wygodnie. Z tyłu pojazdu dla zawodnika o 1 m 90cm jest wystarczająco dużo miejsca na nogi. W drodze na Chorwację zmienialiśmy się. Z tyłu można było spokojnie odpocząć.
3,0
Wyciszenie
Przy wysokich obrotach silnikach zdecydowanie za głośno. Trzeba podkręcać radio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki ropa jest w cenie jakiej jest, to auto naprawdę nie wiele droższe w eskploatacji od użytkowników aut z lpg. Naprawy nie są drogie, dopóki nie sypną się pompowtryski.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że za te pieniądze Fokus zdecydowanie warty swej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki nie sprawiają problemów. Czasem kumaty kierowca sam sobie z nimi poradzi. Sprawy z silnikiem pozostawiłbym fachowcom.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak w nowszych dieslach przystało. Naprawa turbo, dpf, dwumas będzie sporo kosztować.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Kombi