Focusa posiadam 5 lat.Samochód sprowadziłem z Niemiec z przebiegiem 60tyś km.przebieg samochodu udokumentowany samochód sprawdzany w ASO Forda. Stan Idealny według serwisu.Po przejechaniu 100tyś.samochód nadaje się na złom.Częste i kosztowne awarie zmuszają mnie do sprzedaży mej\"foczki\"Lista awarii bardzo pokaźna :zawieszenie (przód,tył)alternator,piasty itp.itd.Osprzęt silnika;wtryski,turbina \"dwumasa\"DPF.Odradzam zakup samochodu z przebiegiem powyżej 100tyś.km.Bardzo kosztowne i częste naprawy szybko zniwelują korzystną cenę zakupu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik zaczyna \"żyć\" pow 2300 obr/min. Wiadomo turbina.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra wentylacja, sprawna i wydajna klimatyzacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie silnika oraz bardzo głośna praca elementów zawieszenia słyszalna w kabinie. Słychać każdy kamyk na który najedziemy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na trasie(głównie autostrady)bardzo przyzwoite 5-6 l przy 130 km/h. W mieście krótkie trasy to już inna bajka. Zimą zanim silnik się rozgrzeje czyli min. 10km to spokojnie 10-11 spala pow 10 litrów na setkę.
2,0
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie Bardzo drogi w utrzymaniu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klamka bagażnika 2 awarie.Podświetlenie tablicy rejestracyjnej.Przepalające się żarówki postojowe i świateł mijania.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hm od czego zacząć.Alternator przy 70tyś.Zawieszenie tył.kompletna wymiana wszystkich elementów przy 100tyś kilometrów(naprawa bardzo kosztowna)Przednie zawieszenie: amortyzatory,wahacze. Piasta przednia i tylna ok 110 tyś.km. Silnik:uszczelki pod wtryskiwaczami co 30tyś wymiana. Wymiana jednego wtrysku. Turbina \"dwumasa\" Wałki rozrządu wytarte przy 160tyś km mimo regularnych wymian oleju i dbania o silnik(ten typ tak ma)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
[l/100km]