Przeniesienie napędu
: Autko łączy dynamikę z oszczędnością.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Układ elektryczny
Silnik
3,0
Całokształt
Te starsze Ople (Vectra A i Vectra B) były znacznie tańsze w utrzymaniu. No cóż... może trafiłem na niewłaściwy egzemplarz Focusa... Ale z drugiej strony - nie ma auta, w którego nie trzeba by inwestować. Każdy auto wymaga wkładu finansowego. Samo z siebie nie pojedzie...
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam zastrzeżeń, poza tym, że mógłby być ciut cichszy. Ale Volkswageny są i tak głośniejsze, więc nie ma co narzekać... :P
4,0
Skrzynia biegów
Niezbyt precyzyjne przejście z trzeciego na czwarty bieg (czasem trudno wbić).
5,0
Układ jezdny
Z układem jezdnym problemów nie było i nie ma...
Komfort
4,0
Widoczność
Czasem troszkę słupki przeszkadzają, ale można się przyzwyczaić...
5,0
Ergonomia
Kokpit prosty i czytelny. Każdy idiota się w nim odnajdzie, skoro mi to problemów nie sprawia :P
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Focus II oferuje więcej przestrzeni niż nowa Skoda Octavia. Pod tym względem nie ma porównania. Kto wątpi, niech wsiądzie do obu samochodów i się przekona...
3,0
Wyciszenie
Opel Vectra był cichszy... No, ale to inna klasa auta :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa bardzo niskie (4.8 - 5.4 na 100 km). Natomiast ceny napraw są oszałamiające. Przez 2 lata użytkowania wydałem przeszło 10 tys. zł na naprawy! (Naprawiam w ASO).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kolumny MacPhersona do wymiany przy 90 tys. przebiegu. Świece żarowe + naprawa sterownika po 100 tys. przebiegu. Wymontowanie DPFu - kolejne koszty (oczywiście nikt mi go nie kazał deinstalować, ale wolałem to zrobić, niż stanąć któregoś zimowego dnia na drodze z zapchanym filtrem)...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria sterownika - koszt naprawy: 600 zł. Samochód wpierw wchodził w tryb awaryjny (utrata mocy i problem z przyspieszaniem) - a jednocześnie wyświetlał się komunikat: \"Usterka układu silnika\". Konieczna była wymiana świec żarowych i naprawa sterownika.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
[l/100km]