Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

Focusiak, 14 lat temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 102 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Autko łączy dynamikę z oszczędnością.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Układ elektryczny
Silnik
3,0
Całokształt
Te starsze Ople (Vectra A i Vectra B) były znacznie tańsze w utrzymaniu. No cóż... może trafiłem na niewłaściwy egzemplarz Focusa... Ale z drugiej strony - nie ma auta, w którego nie trzeba by inwestować. Każdy auto wymaga wkładu finansowego. Samo z siebie nie pojedzie...
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam zastrzeżeń, poza tym, że mógłby być ciut cichszy. Ale Volkswageny są i tak głośniejsze, więc nie ma co narzekać... :P
4,0
Skrzynia biegów
Niezbyt precyzyjne przejście z trzeciego na czwarty bieg (czasem trudno wbić).
5,0
Układ jezdny
Z układem jezdnym problemów nie było i nie ma...
Komfort
4,0
Widoczność
Czasem troszkę słupki przeszkadzają, ale można się przyzwyczaić...
5,0
Ergonomia
Kokpit prosty i czytelny. Każdy idiota się w nim odnajdzie, skoro mi to problemów nie sprawia :P
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Focus II oferuje więcej przestrzeni niż nowa Skoda Octavia. Pod tym względem nie ma porównania. Kto wątpi, niech wsiądzie do obu samochodów i się przekona...
3,0
Wyciszenie
Opel Vectra był cichszy... No, ale to inna klasa auta :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa bardzo niskie (4.8 - 5.4 na 100 km). Natomiast ceny napraw są oszałamiające. Przez 2 lata użytkowania wydałem przeszło 10 tys. zł na naprawy! (Naprawiam w ASO).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kolumny MacPhersona do wymiany przy 90 tys. przebiegu. Świece żarowe + naprawa sterownika po 100 tys. przebiegu. Wymontowanie DPFu - kolejne koszty (oczywiście nikt mi go nie kazał deinstalować, ale wolałem to zrobić, niż stanąć któregoś zimowego dnia na drodze z zapchanym filtrem)...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria sterownika - koszt naprawy: 600 zł. Samochód wpierw wchodził w tryb awaryjny (utrata mocy i problem z przyspieszaniem) - a jednocześnie wyświetlał się komunikat: \"Usterka układu silnika\". Konieczna była wymiana świec żarowych i naprawa sterownika.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Kombi