Jeśli chodzi o ten przedział cenowy i klasę aut, według mnie jest całkiem nieźle, ale ma swoje minusy o czym nieco poniżej. Plusy to na pewno prowadzenie auta na drodze i bezawaryjność. Minusem jest mułowatość, ale to można zmienić chipując auto - ja tak zrobiłem i odpukać ostatnie 45 tys. km zrobiłem bez większych przeszkód. Po chiptuningu parametry auta to ok 127KM/280nm, co pozwala na bezstresowe wyprzedzanie na krajówkach. Z tyłu miejsca jest raczej wyłącznie dla mniejszych osób, z przodu osoba o wzroście 1.88m musi siedzieć jak w gokarcie - mając obniżone siedzenie na maksa. Spalanie przyzwoite - 6l w trasie przy prędkości 100-110km/h. W mieście i na autostradzie 7 do 8l/100km (wyniki dla opon całorocznych GoodYear Vector 4 seasons). Kombi nie jest strasznie długie w porównianiu do Insigni czy Mondeo, więc w mieście zazwyczaj w wolną lukę da się nim zaparkować. Auto w miarę wysokie więc po leśnych drogach też bezstresowo daje radę. Wygłuszenie auta jest beznadziejne, na szczęście wygłuszenie matami przednich drzwi nieco pomaga. Podobnie beznadziejne są standardowe głośniki montowane w tym aucie. Wyciszenie + wymiana na HELIX B-62C poprawiła sytuację z beznadziejnej na w miarę ok. Dość szybko przetarł mi się lakier z tyłu auta - u góry pod klapą bagażnika, w miejscu gdzie są kable, jak kupujesz auto zwróć uwagę na to miejsce - będzie pewnie albo korozja albo zaprawka. Poza tym z lakierem raczej wsio okej. Tak więc jeśli szukasz auta do przemieszczania się z punktu A do punktu B, jest jak znalazł.
Wrażenia
4,0
Silnik
5* po zachipowaniu. 3* przed chipem bo autem o takiej masie z takim silnikiem nie da się zbytnio jeździć w trasy...
5,0
Skrzynia biegów
Łatwo się zmienia biegi, brakuje szóstego biegu
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Będąc wysokim niestety trzeba iść na kompromis - siedzenie obniżone na maksa. Prawe kolano niestety opiera się o środkową konsolę co jest męczące na dłuższych trasach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fizyki nie oszukasz. Jeśli auto ma blisko 5m to jest pełno miejsca dla pasażerów, a jeśli auto ma 4.5m to ludzie z tyłu mają tyle miejsca ile im kierowca z przodu zostawi. W każdym razie 1.85m z przodu i 1.75m z tyłu przejedzie.
2,0
Wyciszenie
Bez dodatkowego wyciszenia drzwi się nie obeszło. Inaczej jest głośno i fabryczne audio kłuje w uszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
EGR robiony przy 170 tys. Oprócz tego większych problemów brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
[l/100km]