Inne
: zbyt duzo rzeczy podoba mi sie bardziej niz wydawalo mi sie to przed zakupem.
estetyka , wyglad , kultura pracy , spalanie - cos zajebistego :)
3,0
Całokształt
duzo przerobilem aut zanim zdecydowalem sie na kupno, przymierzalem sie i do passata czy avensis przez accord i inne rozne marki samochodowe i mysle ze zrobilem ( moze nie najlepiej , bo tego nigdy nie wiadomo ) dobrze, porownujac inne marki ( testowalem kilka samochodow ktore nalezaly do znajomych , astra , vectra , auris , passat , golf itp i zaden w sumie nie zrobil na mnie takiego wrazenia , choc auris i ceed wypadly z tych wszystkich testowanych aut chyba najlepiej, nie mialem mozliwosci za to jezdzic nissanami i mazdami ale mowi sie trudno, gdyz slyszalem ze diesle japonskie nie sa tak bezawaryjne jak europejskie silniki wysokoprezne ), moglbym miec za te same pieniadze auto kilka lat starsze, co jednoznacze jest z wiekszym przebiegiem i byc moze bardziej zajechane, a ze planuje pojezdzic tym autem troche dluzej , lepiej kupic mlodsze auto i zaczac o nie wczesniej dbac niz pozniej starac sie naprawiac zle postepowania z silnikiem poprzednich wlascicieli.poszukiwalem auta ktore nie bedzie mnie zawodzilo i mam nadzieje ze takie bedzie , moj poprzedni ford specjalnie mnie nie zawiodl i mysle ze ogolnie slaba opinia na temat fordow jest przereklamowana( w tej chwili nie ma juz chyba takiej przepasci miedzy markami samochodowymi jakie bylo z 10 lat temu ) , tak jak zybytnio rozreklamowana niezawodnosc aut niemieckich VW, tylko sęk w tym jak dba sie o samochod
co do silnika , dla mnie jest rewelacyjny , ciagnie od dolu , co jest jednoznaczne z tym, ze nie trzea go pilowac do 3 tys obrotow i szybciej mozna zmieniac biegi co powoduje mniejsze spalanie ( tak wychodzi wg mojego stylu jazdy i wylicen komputera jak i tankowan na stacji benzynowej )
co do predkosci , to przyspiesza jak na ten silnik ( 1,6 90 km )do jakis 170 bez wiekszego problemu , najwiecej chyba nim jechalem niecale 190 ale chwile tylko wiec nie moge zbyt wiele na ten temat predkosci powiedziec , choc tragedi nie bylo.
przy 150km/h obrotomierz dopiero osiaga 3 tys obrotow, co mysle jest bardzo dobrym wynikiem , a spalanie przy tej predkosci wychodzi 6,5/7 l w zaleznosci czy trasa idzie plasko , bardziej z gorki czy pod gorke, jak wyczuje sie auto to przy stalej predkosci 100km/h spalanie wacha sie 3,8≈4 , 120≈4/4,5, przy predkosci ok 120/130 km/h obrotomierz siega 2,5 tys obrotow
jedyny minus jaki wystepuje w tym aucie( ale chyba w wiekszosci focusow tak jest ) skrzypiace plastiki , choc jak sie pusci glosniej muzyke ( nawet tak, zeby mozna bylo spokojnie rozmawiac z druga osoba ) juz specjalnie ich nie slychac
no i co najwazniejsze , trzeba przed kupnem auta z silnikiem wysokopreznym, dokladnie sprawdzic czy samochod posiada filtr dpf/fap , gdyz moze on popsuc duzo nerwow jak i pelna przyjemnosc z jazdy samochodem - to sie tyczy w sumie wszystkich nowych diesli( niezaleznie od marki samochodu ) i te ich wymyslow z normami emisji spalin
i choc auto nie ma jeszcze pelnych 3 lat nie serwisuje auta w ASO, gdyz ceny nie sa adekwatne do ich wykonywanej pracy, solidnosci i profesjonalnego podejscia do klienta i pozostawiaja wiele do zyczenia a czasem i niesmaku
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik bez zarzutow, sprawuje sie rewelacyjnie,mozna smialo powiedziec, ze przyspiesza tak jakby mial wiecej niz 90km pod maska.w miescie jak i na trasie przy wiekszych predkosciach nie ma najmniejszego problemu, aby wyprzedzic inne pojazdy. do 160/170 km/h przyspiesza calkiem szybko i nie ma wiekszych problemow, aby wyprzedzic pojazd , ktory jedzie autostrada 140km/h. choc nie jestem zwolennikiem tak szybkiej jazdy , ale wiadomo czasem trzeba depnac bardziej w podloge :) choc nie mozna zapomniec o dobrym i konsekwentym dbaniu tej czesci pojazdu , gdyz wiadomo , przy zlym traktowaniu moze to nam nadszarpnac troche nerwow- mowie tu o nie gaszeniu samochodu od razu po dluzszej jezdzie i dbaniu o olej i wszystkich jego czynnikach. cichy i calkiem \"przyjemny\" dla uszu
4,0
Skrzynia biegów
dziala wg mnie rowniez bez wiekszych problemow , choc zdarzalo mi sie ,jak jezdzilem roznymi autami jednego dnia ( np w pracy ) ze nie wszedl do konca bieg i troche \"pocharczalo\" , ale to raczej kwetia przyzwyczajenia z jaka moca nalezy wrzucac biegi i juz sie nie zdarzaja takie problemy. myle ze jest dobrze , ale chyba sa auta w ktorych dziala to ciut lepiej i plynniej wchodza biegi ( kwestia przyzwyczajenia )
5,0
Układ jezdny
tutaj nie ma wg mnie slabych punkow , samochod reaguje znakomicie na wszelakie ruchy kierownica i promien skretu tez calkiem pozytywnie mnie zaskoczyl ( chyba lepszy niz w moim wczesniejszym mondeo )
amortyzatory tez calkiem wporzadku , auto sprowadzone bylo z niemiec i ma jeszcze nie wybite zawieszenie co daje efekt jakby sie jechalo nowym autem
Komfort
5,0
Widoczność
co do widocznosci , nie mam zadnych zastrzezen. w lusterkach widac wszystko bez wiekszych problemow a jeszcze w koncowkach bocznych lusterek posiadam lekkie zalamanie , ktore wyciaga jeszcze bardziej widocznoscna boczne aktony. do przodu jak i na boki rowniez wszystko doskonale widac
5,0
Ergonomia
rewelacja , zegary perfekcyjne, kokpit podswietlony znakomicie, radio i wszystkie przyciski w zasiegu reki, nie trzeba sie specjalnie natrudzic podczas jazdy, aby poszukac czegos w menu radia , komputer jak i dżojstik od radia dobrze usytuowane przy kierownicy
nie mam najmniejszych zastrzezen
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak narazie nie mam powodow do rozczarowania badz narzekania , zima mnie jeszcze nie zlapala z tym autem , lecz jak sprawdzalem w chlodna noc to czuc ze w miare szybko pojawia sie cieple powietrzeze, ktore wydobywa sie z nawiewu. klimatyzacja dziala bez zarzutu, wydajna, choc na zimnym (LO) ciezko jest wytrzymac przy duzej mocy puszczonego nawiewu , gdyz najnormalniej w swiecie mozna naprawde sie przeziebic, gdyz robi sie za zimno. dobrze sprawujacy sie dwustrefowy klimatronic daje dobry efekt jak sie jedzie z druga osoba , mozna sobie podregulowac temperature chyba o 3 czy 4 stopnie
do tego podgrzewane siedzenia , tez daja dobry efekt podczas chlodniejszych dni
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wg mnie jak na ten segment klasy auta, jest calkiem dobrze , z przodu jest duzo miejsca dla kierowcy i pasazera , z tylu raczej nie jechalem jeszcze , ale znajomi nie narzekali ( choc w 5 osob staram sie nie jezdzic ) ale i tak sie zdarzalo, to dramatu zadnego nie bylo i towarzystwo po przejechaniu danego odcinka nie bylo specjalnie rozczarowane ani zmeczone. nie jest to napewno a8 ani superb ( gdzie mozna prawie wyprostowac na tylnych siedzeniach nogi :) )na taxowce nie jezdze i dla mnie i moich potrzeb jest wystarczajaco.
4,0
Wyciszenie
mogloby byc troche lepiej , jest jakby troche gorzej wyciszony od mojego poprzedniego forda (mondeo) i przy wiekszych predkosciach ( powyzej 120/130 km/h) slychac opor powietrza , ale rekompensuje to znakomita jakosc glosnikow :) mozna puscic sobie glosniej muzyke i nic juz praktycznie nie przeszkadza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zuzyle rewelacyjnie moim zdaniem , w miescie na 30 litrach zrobilem ok 500 km ( chyba 510 km - jazdy tylko po miescie ) zauwazylem ze jak jezdze glownie tylko do pracy ( 13 km w dwie strony ) i raczej pozniej sie nigdzie nie ruszam to srednie spalanie podskakuje do 5,8/5,9 , lecz jak pojezdze troche dluzej po miescie zmniejsza sie o 0,1/0,2 L/100km
na trasie spalanie mialem rozne, jadac z gorzowa wlkp do lodz autostrada wyszlo mi ok 5,2 , z lodzi do gdanska 5,4 ( wliczajac rozniez autostrade gdzie mozna depnac w pedal ) , z lodzi do grudziadza ( 4,4 l ) oraz ostatnio trasa lodz-zakopane-lodz wliczajac wycieczke na slowacje, autostrade itp.( 4,8 l) na tej trasie pod sama lodzia - na liczniku mialem ok 840/850 km zrobionych ,a wg komputera wychodzilo ze moge zrobic jeszcze ok 170 czy 180 km, co dawaloby ok 1000 km na tak malym biorniku paliwa , co wydaje mi sie ze jest rewelacyjnym wynikiem( jednakze trzeba pamietac ze rezerwa zapala sie przy 80 km , wiec nie wliczajac rezerwy wychodziloby ok 940/950 kilomtrow na baku ) nie wiem czy mam ciezka noge czy nie , ale zauwazylem ze jak sie samochod rozgrzeje to nawet jak sie go troche przycisnie to nie podskakuje spalanie zbyt wiele, chociaz w tym focusie silnik jest taki ze mija sie z celem cisnac go do 3 tys. obrotow, bo wytarczy przy ok 2,5 tys obrotow wrzucic wyzszy bieg a i tak przyspieszenie jest rewelacyjne
5,0
Stosunek jakość/cena
wg mnie samochod wart swoich pieniedzy, nie serwisuje go w ASO , gdzy nie jestem samobojca :) zbyt duzo naczytalem sie i slyszalem zlych opini na temat lodzkich serwisow fordowskich - nie wiem jak jest w innych miastach i innych serwisach fordkowskich , ale podejrzewam ze zbyt wielkiej roznicy nie ma ( zbyt duza olewka i lekcewazace podejscie do klienta, a jednoczesnie jakosc ulug tez pozostawia wiele do zyczeni ) , iz jestem przekonany, ze nie trzeba przeplacac za ich robote. zbyt duzo bledow mechanicznych w ich wykonaniu
mam dobrego mechanika ktory robi duzo lepsza robote niz w ASO i jestem pewny jego pracy i sumiennosci jak i prawdomownosci i pewnych czesci
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
narazie nie mialem zadnych problemow technicznych procz przepalonego silniczka od wycieraczej wraz z przekaznikiem - wymiana kosztowala mnie 150 zl uzywany silniczek z allegro ( w aso nowy kosztowal 650 zl hehe ) i 150 wymiana z robocina przekaznika
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
narazie nie mialem zadnych problemow i oby wogole :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
[l/100km]