Silnik
: Spodziewałem się, że będzie za słaby, a tu spora niespodzianka. No i to spalanie... :)
4,0
Całokształt
To moje drugie auto i jestem z niego ze wszech miar zadowolony. Spełnia wszystkie moje wymagania pod względem parametrów jezdnych, silnika, ekonomii i przestronności wnętrza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kulturę pracy silnika oceniam bardzo dobrze. Silnik ma przyjemne dla ucha niskie brzmienie (dlatego nazywamy go Mruczkiem) i pracuje bardzo cicho jak na common rail przystało. Moc silnika w zupełności wystarcza do spokojnej i ekonomicznej jazdy zgodnie z przepisami. Załadowany po brzegi samochód z dwoma rowerami na dachu mykał po autostradzie 140 km/h bez większego wysiłku. Przy wyprzedzaniu jednak trzeba się nieco wysilić i mieć nieco wprawy (biegi, gaz...).
3,0
Skrzynia biegów
Hmm... Oczywiście Fiat Uno to z pewnością nie jest, jednak mogłoby być moim zdaniem lepiej. Jedynka i dwójka dość krótkie i nieco haczą. Szczególnie 1. bieg czasem wchodzi jakby na dwa razy (ciągle analizuje to zjawisko i szukam ew. przyczyny). Na zimno i przy niskich temperaturach pierwsze dwa biegi bardzo opornie wchodzą i trzeba się wtedy obchodzić z nimi delikatnie. Od 3. biegu jest bardzo dobrze - m.in. duża elastyczność. Bywają sytuacje, szczególnie w mieście, kiedy trzeba trochę powachlować lewarkiem. Poza tym lewarek jest usytuowany w idealnym miejscu, dobrze leży w dłoni, a biegi wchodzą z lekkim oporem - tak jak lubię.
5,0
Układ jezdny
Tak jak powinno być w rodzinnym kombi. Precyzyjnie, z wyczuciem, bez przechyłów i wystarczająco komfortowo.
Komfort
4,0
Widoczność
Dzięki temu, że to kombi wiem gdzie auto kończy się z tyłu. Mimo tego polecam czujniki parkowania na tył - auto jest dość długie. Trzeba przyzwyczaić się do widoku z przodu i wyczuć na ile można sobie pozwolić gdyż nie bardzo widać gdzie są punkty krańcowe maski. Świetne duże lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Naprawdę bez zastrzeżeń. Duża regulacja ustawienia fotela kierowcy i kolumny kierowniczej. Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki. Sterowanie radiem przy kierownicy. Najlepszy jaki do tej pory spotkałem system elektrycznej regulacji lusterek (Skoda Octavia I - ble!!!). Dodam jeszcze na "+" spory i super ustawny bagażnik, łącznie z możliwością składania tylnej kanapy i oparcia - obydwa dzielone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać nic ująć, poza tym, że od 3. mocno szumi. Mimo, że to diesel rozgrzewa się dość szybko. Polecam ogrzewaną przednią szybę. Do szczęścia brakuje mi tylko atermicznej szyby z przodu. Bez niej, kiedy auto stoi w słońcu, wnętrze mocno się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mój przyjaciel (193 cm wzrostu) stwierdził, że to najprzestronniejsze auto w jakim do tej pory jechał. Mieścił się bez problemu dosłownie wszędzie ;)
3,0
Wyciszenie
Im szybciej tym głośniej. Od 100-120 km/h mocno szumi od lusterek. Najsłabszy punkt to wyciszenie od kół.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na tak dużą brykę to szok. Oboje z żoną mamy powód do zadowolenia. Ja mogę odkładać na nowe gadżety, a ona kupować biżuterię :) W trasie, z pełnym obciążeniem + 2 rowery na dachu: 5,18l/100km. Zimą w mieście: ok 6-7l. auto jest przed pierwszym przeglądem. Nic też do tej pory nie naprawiałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawał porządnego auta w doskonałej cenie. Poziom wyposażenia bez zarzutu (pakiet Silver X).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie mogę tu tylko wymienić uszkodzenie lewego zawiasu pokrywy silnika - wymieniony na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od momentu kupna zawsze na chodzie i w doskonałej formie. Czas pokaże co będzie dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
[l/100km]