Przeniesienie napędu
: Świetne hamulce i układ prowadzenia pozwala na uczucie sportowej agresji za kierownicą podczas pokonywania zakrętów i nagłych zmian kierunku jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: przod auta w przedlifcie wiglądał i był solidny z wersji po liftingu widać i \"czuć\" plastikowe i troche tandetne wykonanie
4,0
Całokształt
Przypomnę ze jest to moja druga opinia o już drugim FFII pierwszy 390tyś km 2005r obecny FFII lift 08r 136tyś km
Pierwszy Ford w wersji \"socjal plastik\" mimo przebiegu nie zużywał się wewnątrz praktycznie wcale
Przy obecnej wersji Titanium X skórzana kierownica pół skórzane fotele klimatronic navi na kążdym elemencie mimo potwierdzonego przebiegu widać oznaki zużycia
Auto wygląda luksusowo mniej trzeszczy od \"trend-a\" jednak zużywa się bardziej i jest nadal głośny wewnątrz
Długo szukałem wersji z silnikiem 2.0 duratec ponieważ jest ich niewiele i większość z firm z za granicy z korbami klimy i tapicerką w pasiaki:)
Eksploatacja jest wręcz tania koszty utrzymania naprawdę znośne a przede wszystkim... Nie wymieniam wtrysków turbin dwu mas DPF-ów EGR-ów!
Wrażenia
4,0
Silnik
TO DRUGI FFII SZUKAJĄC MODELU PO LIFCIE RÓWNIEŻ SZUKAŁEM TEGO SILNIKA BO WIEM CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ. rozrząd-łańcuch, trochę ospałe 145KM jednak na trasie sprawdza się doskonale silnik trwały lubi gaz - pilnować luzów zaworowych i łopatek kolektora ssącego
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje w porządku jedynie duszenie na małych prędkościach wysokiego biegu powoduje mało wychwytywany dźwięk. Pierwsze 3 biegi krótkie pomagają w rozpędzeniu mimo wszystko śpiącego benzyniaka w mieście.
5,0
Układ jezdny
KLASA... Pewny i precyzyjny w prowadzeniu. Mój poprzedni FFII jeździł identycznie. Nie lubi poprzecznych nierówności jak tory kolejowe jest wrażenie jakby coś w zawieszeniu było nie sprawne jednak... ten typ tak ma.. +koła 17cali robią swoje
Komfort
5,0
Widoczność
DUŻO LEPSZE OPEROWANIE AUTEM PODCZAS COFANIA DZIĘKI WIĘKSZYM LUSTERKOM BOCZNYM W LIFCIE.
Lusterko wsteczne sferyczne delikatne dla oka w nocy
Mimo wersji titanium brak czujników parkowania a przy fabrycznie przyciemnionych szybach mniej pewni kierowcy mogą mieć problem.
4,0
Ergonomia
Wersja titanium wszystko na swoim miejscu jedynie zastrzeżenia do sterowania komputerem trzeba odrywać cała dłoń aby \"kiwnąć\" sterowanie na przełączniku kierunków. Pokrętło od klimatyzacji automatycznej używane często stawia opory podczas regulacji
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
TITANIUM nawigacja, skrętne soczewki, półskóra ciemne szyby fabrycznie, alu 17cali a NIE MA podgrzewanej przedniej szyby!? Trzeba się przyzwyczaić.. W poprzednim ffII 05r wersja \"Socjalna\" przy zwykłej klimie podgrzewana szyba była.. Klimatronic wydajny dodatkowo skuteczniejszy dzięki ciemnym szybom.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu siedzi się w miarę komfortowo z tyłu raczej przeciętnie. Nie jest to limuzyna jednak dla rodzin 2+2 jest w sam raz.
3,0
Wyciszenie
Szukając wersji Titanium X oczekiwałem m.in. większej ciszy podczas większych prędkości.. Fakt wykonanie i poczucie większego luksusu jest znacznie większe jednak hałas jest nadal duży. Dużo za duży powyżej 140km/h rozmowy nie są zbyt komfortowe wewnątrz!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
daje 4/5 ponieważ i w tym egzemplarzu jeżdżę na LPG 9-13L/100KM Regulacja luzów zaworowych co 40tyś km minimalny apetyt na olej.
Ale zastanówmy się czemu znowu benzyna!?
Szukałem w miarę dynamicznego silnika który jak nawet \"umrze\" to kolejny będzie kosztował mniej niż koło dwu masowe w dieslu!!!!!
Dlatego warto policzyć ile i jak będziemy jeździć - rodzaj paliwa i spalanie to nie wszystko w użytkowaniu aut!
4,0
Stosunek jakość/cena
AUTO ZAKUPIŁEM 12.2013R ZA KWOTĘ 28000ZŁ KOMBI WERSJA TITANIUM X PRODUKCJA 12.08R Z GAZEM BRC.. UWAŻAM ZE JEST TO GODZIWA CENA ZA AUTO BARDZO DOBRZE WYPOSAŻONE I PO PRAKTYCE Z TYM SILNIKIEM BEZAWARYJNE
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Migające światło ledowe tył oraz \"wybuch\" żarówki postojowej z przodu który to zostawił brzydki ślad na kloszu reflektora od wewnątrz czyli raczej brak usterek.
Szybko zużywa się wnętrze auta kierownica gałka przyciski od klimy panel navigacji i obłazi \"chrom\" z kierownicy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezawodne podzespoły bazowe - silnik skrzynia w benzynie zapewniają mi bezawaryjną jazdę już drugim fordem! Pierwszy FFII 2.0 05r przebieg 390tyś km drugi 08r 2.0 przebieg maleńki 136tyś km
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratec 145KM 107kW
[l/100km]