Zawieszenie
: Auto klei się do drogi, na zakrętach idzie jak po szynach.
5,0
Całokształt
Auto daje wiele radości z jazdy. Jest wystarczająco komfortowe i bezpieczne. Czuję, że panuję nad samochodem a nie odwrotnie jak to miało miejsce w VW i Oplu. Focus bez zastanowienia zrobi co mu karzę i nie zaskoczy mnie brakiem subordynacji :)
Wrażenia
4,0
Silnik
W silniku drzemiąca moc 145 KM budzi się do walki dopiero od ok 4000 obr/min. Jednak śmiało można poruszać się 5 biegiem przy prędkości obrotowej ledwo przewyższającej 1000 obr/min. Auto jedzie płynnie i potrafi przyspieszać. Przy tej mocy silnik powinien mieć \"lepszy dół\", ale w końcu to nie diesel.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bardzo cicho, biegi przełączają się precyzyjnie. Zastrzeżenia mogę mieć tylko do długości przełożeń, ale na to niestety nie mamy wpływu :)
5,0
Układ jezdny
Jak to w Focusie zawieszenie jest sztywne i trzyma auto przyklejone do drogi. Tutaj nie ma kompromisów.
Kierownica ma 3 tryby pracy: normalny, komfortowy i sportowy - do koloru do wyboru :) Hamulce 4 tarcze zatrzymują auto momentalnie. Zdziwił mnie stosunkowo mały promień skrętu co jest oczywiście na +.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby nie ograniczają widoczności w tym aucie Nawet moja żona to docenia bo za kierownicą czuje się swobodnie nawet w czasie parkowania.
5,0
Ergonomia
Tak jak w MK1 wszystko jest pod ręką, pozycja ze kierownicą bardzo dobra, ale wyższe osoby mogą zahaczać kolanami o kolumnę kierownicy. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, regulowany fotel kierowcy góra/dół i regulacja lędźwiowa daje duży komfort kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest naprawdę fantastyczna, szyby w ogóle nie parują. Ogrzewanie niestety mało wydajne i w mroźne dni trzeba długo czekać na nagrzanie kabiny. Potem to tylko przyjemność z korzystania z climatronica :) Do tego ogrzewanie przedniej szyby to najlepszy wynalazek współczesnej motoryzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja ze kierownicą bardzo dobra, ale wyższe osoby mogą zahaczać kolanami o kolumnę kierownicy.
Pasażerowie mają dużo miejsca na wygodną podróż.
3,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach zaczyna być głośno. Ale to auto raczej miejskie więc do 110 km/h mamy dość duży komfort.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik benzynowy 2,0 145 KM nie może jechać \"o kropelce\". Każde głębokie wciśnięcie gazu spowoduje wir w baku i spalanie kilkunastu l/100km. Spalanie w mieście przy spokojnej jeździe to 8,5 - 9,5 l. W zimie przy dużych mrozach i krótkich odcinkach spalanie doszło do 10,5 (poranny rozruch -15 st.C, czas na odmrażanie szyb i jazda po śniegu). Poza miastem poniżej 6,5 l. Na autostradzie do 9 l (140-160 km/h). MK1 był bardziej agresywny i palił 1 litr więcej od MK2. Ford nie powinien ograniczać spalania o ten jeden litr bo odbiło się to na dynamice silnika. A szkoda MK1 daje więcej frajdy.
4,0
Stosunek jakość/cena
W podstawowej wersji jest tani. Niestety za komfort trzeba słono zapłacić. Jest jednak rozwiązanie :)
Auto można kupić na przełomie roku, albo gdy kończy się model. Wtedy ceny są o wiele niższe i można sobie pozwolić na dodatkowe wyposażenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem za mały dystans żeby się wypowiedzieć, ale znajomi robią ogromne ilości km bezawaryjnie w autach flotowych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W benzyniaku nie ma się co zepsuć. Może jedynie koło dwu masowe, ale i tak jest o połowę mniej narażone niż w dieslu. Zresztą wszystko wyjdzie w praniu dopiero za kilka lat.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratec 145KM 107kW
[l/100km]