Silnik
: Zrywny, umiarkowanie spalanie. Mój wcześniejszy CRUZE palił więcej a w stosunku do 1.8 Duratec HE był mułem.
3,0
Całokształt
Zwykłe kombi z niezwykłym zawieszeniem i silnikiem.
Silnik 1.8 wystarcza w zupełności do sprawnego poruszania się.
Przy wyprzedzaniu nie ma potrzeby redukować biegu do niższego niż czwarty.
Udogodnienia typu ogrzewana przednia szyba, czujnik deszczu. Klima dwustrefowa.
Na kołach 16' wygląda bardzo dobrze.
Koszty eksploatacji: olej co rok lub 15kkm. Olej FORD'owski oczywiście. Brak dolewek pomiędzy wymianami.
Po zakupie radzę sprawdzić filtr kabinowy. Żeby się do niego dostać koniecznie trzeba wykręcić "pedał" gazu. U mnie okazało się, że nigdy nie był wymieniany ;(.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczający do sprawnego poruszania się.
Spalanie w trasie - bez problemu 6,5/100. Miasto: 9-10/100. Autostrada: 7,5-8,5/100
3,0
Skrzynia biegów
Brakuje 6. Biegi wchodzą precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Ford.
5,0
Karoseria
Grama korozji, pomimo, że auto ma 10 lat.
Komfort
5,0
Widoczność
OK.
4,0
Ergonomia
Mam 1.9m wzrostu i miejsca nad głową i na nogi wystarczająco dużo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Powyżej 100km/h mogłoby być ciszej. Brak 6tki...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko olej i filtry.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
[l/100km]