Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

Michał, 6 lat temu
Silnik 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 226 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus II Kombi 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i żwawy.
Zawieszenie : Samochód prowadzi się jak przyklejony do jezdni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Alternator i wspomaganie kierownicy.
3,0
Całokształt
Najlepszy kompakt w klasie budżetowych, około 10-letnich samochodów tej wielkości. Trudno o solidniejszy, lepiej wykonany (miękkie wnętrze i świetne fotele, bajka!), przestronniejszy, dynamiczniejszy i zwyczajnie wygodny samochód w tej cenie. Precyzja prowadzenia czyni jazdę tym samochodem czystą przyjemnością. Jednakże, 1,8-litrowy benzyniak to prawdziwe nieporozumienie. Absurdalne, wręcz odrażające spalanie powoduje, że idea tego samochodu idzie się tańcować. Kompaktowe kombi, które pali 11-12 litrów w mieście niszczy całe dobre wrażenie na temat tego dobrego auta, bo gdybym chciał tyle wydawać na benzynę, to bym kurna kupił Mustanga albo Explorera. Mam i będę mieć do tego auta ogromny sentyment, bowiem objechałem nim w rok pół Polski (idealne auto na trasy, na autostradzie 160 km/h lekką ręką, testowany v-max 200 km/h), a raz nawet w nim spałem jak połamał mi się namiot :) Niestety, z racji zamieszkiwania w gęsto zaludnionej aglomeracji i poruszania się w 70% po terenach miejskich, koszty utrzymania to przykry żart. Polecam rodzinom szukającym przystępnego, trwałego auta, którym jednocześnie nie żal często zajeżdżać na stację paliw.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny, dobrze brzmiący i względnie cichy w warunkach miejsko. Na ekspresówkach szybko osiąga pożądane prędkości, a na autostradach pozwala okupować lewy pas bez widoku znaczka Audi w lusterku. Razi tylko słaba elastyczność na pierwszym i drugim biegu, no i zapotrzebowanie na benzynę, ale o tym - niżej.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, cieszą krótkie skoki i zawsze wchodzące biegi do jazdy w przód. Z jazdą do tyłu jest gorzej - praktycznie codziennie zdarza mi się sytuacja, gdzie bieg wsteczny "wskakuje" dopiero za 3 razem. Ten typ chyba tak ma.
5,0
Układ jezdny
Poezja. Samochód prowadzi się jak przyklejony, ma doskonale zestrojony układ kierowniczy, uwielbia mniejsze i większe łuki i - co ważne - pozwala na pewną, sprawną jazdę. Legendarna precyzja prowadzenia Focusa to nie mit - to fakt i marka sama w sobie!
5,0
Karoseria
Po prostu, ładne, klasycznie zaprojektowane auto. Mój egzemplarz to wersja z czarnymi wkładami reflektorów i chromowaną obwódką grilla postawiona na alufelgach "16. Samochód w takiej konfiguracji wygląda miło dla oka. I nic mi więcej nie potrzeba.
Komfort
5,0
Widoczność
Pomimo sporych gabarytów, samochód ma doskonałą widoczność do przodu, na boki i do tyłu. Parkowanie nawet w ciasnych miejscach nie jest żadnym problemem.
5,0
Ergonomia
Doskonale zaprojektowany kokpit, to stara szkoła, która właśnie przechodzi do historii. Rozplanowanie właśnie w tym układzie, jaki najbardziej lubię - nawiewy, proste i wygodne w obsłudze radio, klimatyzacja oraz przełączniki do sterowania ogrzewanymi fotelami i szybą. I super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja w połączeniu ze sprawną klimatyzacją powoduje, że samochód szybko się chłodzi nawet w upalne lata (jak to ostatnie) i zimne zimy (jak też ostatnio). Niewątpliwym udogodnieniem jest podgrzewana przednia szyba - zapomnijcie o skrobaniu szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronne, wygodne auto dla 4-osobowej rodziny, a nawet i 5 osób zmieści się tutaj bez problemów, pakując wszystkie swoje manatki do dużego bagażnika. Osobiście żyję obecnie w modelu 1+1, dlatego Focus Kombi to dla nas idealny samochód na dalsze podróże, a na co dzień jest nawet trochę za duży :)
4,0
Wyciszenie
W mieście jest bardzo dobrze, na ekspresówkach też przyzwoicie, głośno się robi praktycznie dopiero powyżej 140 km/h - czyli standard. Swobodnie pogadacie o pogodzie, polityce i jeszcze posłuchacie muzyki bez nadmiernego podgłaśniania.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Było tak pięknie. Koszty utrzymania tego udanego samochodu powodują jednak, że uśmiech momentalnie znika z twarzy. Spalanie 11-12 litrów to standard w jeździe miejskiej przy normalnej jeździe, mając 2-3 zmiany świateł po drodze. Na ekspresówce - rekord to 6,8/100 przy 110 km/h, a tak to 8/100. Przy autostradowym 140 km/h średni wynik skoczył do 10/100! Sorry, to nie na mój portfel i nie na moje nerwy. Wysiadam.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tak, jak wspominałem - za cenę, obecnie, w granicach 12-14 tys. złotych dostajemy około 10-letni samochód, który jest świetnie wykonany, doskonale się prowadzi, jest szybki, wygodny i przede wszystkim duży. Wszystko tylko chrzani to, powtórzę znowu, SPA-LA-NIE.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych drobnych usterek. Moim większym zmartwieniem jest obecnie umówienie wizyty u lakiernika, bowiem ilość wgniotek i rys wykonanych przez dziką zawszoną hołotę nie szanującą cudzej własności, przekroczyła dopuszczalny poziom.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 9 miesiącach użytkowania padł alternator w czasie jazdy, doprowadzając mnie do stanu przedzawałowego, zapewniając za to wyrzeźbienie bicków - wraz z nim siadło wspomaganie kierownicy, a ja miałem przed sobą jeszcze 3 skrzyżowania :) Całkowicie unieruchomiło to auto, jednak dzięki kompetentnemu fachowcowi, udało się go zregenerować i dziś Focus śmiga bez zarzutu. Uważajcie jednak z elektrycznym wspomaganiem - raz padło mi na chwilę po tym, jak samochód zgasł od zbyt małego nacisku na gaz. Niby incydent, ale lepiej uważać na ten element.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Kombi