Zawieszenie
: Zawieszenie jest tak dobre jak o nim mówią.
5,0
Całokształt
Generalnie jestem zadowolony z Focusa. Silnik 1.6 Ti-VCT zaskoczył mnie pozytywnie. Spodziewałem się większego spalania na trasie. Focus posiada wiele udogodnień typu Climatronic, podgrzewana przednia szyba, lusterka i spryskiwacze. Przekonałem się do Fordów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zachowuje się poprawnie, łatwo wkręca się na obrotu i do 4000 - 4500 obrotów nie hałasuje specjalnie. Przy jeździe miejskiej 1600 - 2500 obrtoów w ogóle prawie nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
Jestem bardzo zadowolony z pracy skrzyni. Lewarek w mojej ocenie jest krótki, przełożenia wskakują pewnie i czuć je dokładnie.
5,0
Układ jezdny
Przez pierwszy tydzień szukałem wszystkich zakrętów, które mogę pokonać. Po Astrze, którą miałem wcześniej zawieszenie focusa wypada genialnie. Komfort jazdy dobrany idealnie pomiędzy komfortem a właściwościami jezdnymi.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać poprawnie.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest poprawnie rozmieszczone. Jak to w nowym samochodzie trzeba się do niektórych rzeczy przyzwyczaić. Oprócz zmiany biegów nie trzeba odrywać rąk od kierownicy, ponieważ sterowanie radiem jest przy kierownicy, a na konsoli śordkowej climatronic więc temepratura jest utrzymywana automatycznie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic to jest to! Teraz ciężko byłoby wrócić do auta bez tego dobrodziejstwa. W zimie nie ocenione podgrzewanie przedniej szyby, lusterek i dysz spryskiwaczy. Pod względem ogrzewania, chłodzenia i wygody użytkowania w zimie jestem bardzo zadowolony.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód użytkuję maksymalnie w 2 osoby, czasami coś przewożę lub kogoś gdzieś podrzucę. Z przodu miejsca jest wystarczająco dużo, z tyłu nikt mi jeszcze nie narzekał, a bagażnik ogromny.
4,0
Wyciszenie
Liczyłem, że będzie lepiej, ale nie jest to niestety limuzyna. Jednak po kilku trasach jest zdecydowanie ciszej niż w Astrze. Jestem zadowolony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik benzynowy nie należy do najbardziej oszczędnych, ale albo malutki zapas mocy i wyższe spalanie, albo bez żadnego zapasu. Ceny części nie są wysokie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem diesla, a znalazłem benzynę z przebiegiem o połowę niższym niż diesle i o 2 lata młodszą. Kwotę, którą miałem przeznaczona na auto wydałem w najbardziej optymalny sposób.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt krótko użytkuję samochód żeby coś powiedzieć na ten temat. Mam go dopiero od 2 miesięcy i przejechałem tylko 4 tys. km. Musiałem wymienić uszczelkę nagrzewnicy i łożyska z przodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem na szczęście takich niespodzianek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
[l/100km]