Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

Paweł, 11 lat temu
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie jest tak dobre jak o nim mówią.
5,0
Całokształt
Generalnie jestem zadowolony z Focusa. Silnik 1.6 Ti-VCT zaskoczył mnie pozytywnie. Spodziewałem się większego spalania na trasie. Focus posiada wiele udogodnień typu Climatronic, podgrzewana przednia szyba, lusterka i spryskiwacze. Przekonałem się do Fordów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zachowuje się poprawnie, łatwo wkręca się na obrotu i do 4000 - 4500 obrotów nie hałasuje specjalnie. Przy jeździe miejskiej 1600 - 2500 obrtoów w ogóle prawie nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
Jestem bardzo zadowolony z pracy skrzyni. Lewarek w mojej ocenie jest krótki, przełożenia wskakują pewnie i czuć je dokładnie.
5,0
Układ jezdny
Przez pierwszy tydzień szukałem wszystkich zakrętów, które mogę pokonać. Po Astrze, którą miałem wcześniej zawieszenie focusa wypada genialnie. Komfort jazdy dobrany idealnie pomiędzy komfortem a właściwościami jezdnymi.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać poprawnie.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest poprawnie rozmieszczone. Jak to w nowym samochodzie trzeba się do niektórych rzeczy przyzwyczaić. Oprócz zmiany biegów nie trzeba odrywać rąk od kierownicy, ponieważ sterowanie radiem jest przy kierownicy, a na konsoli śordkowej climatronic więc temepratura jest utrzymywana automatycznie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic to jest to! Teraz ciężko byłoby wrócić do auta bez tego dobrodziejstwa. W zimie nie ocenione podgrzewanie przedniej szyby, lusterek i dysz spryskiwaczy. Pod względem ogrzewania, chłodzenia i wygody użytkowania w zimie jestem bardzo zadowolony.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód użytkuję maksymalnie w 2 osoby, czasami coś przewożę lub kogoś gdzieś podrzucę. Z przodu miejsca jest wystarczająco dużo, z tyłu nikt mi jeszcze nie narzekał, a bagażnik ogromny.
4,0
Wyciszenie
Liczyłem, że będzie lepiej, ale nie jest to niestety limuzyna. Jednak po kilku trasach jest zdecydowanie ciszej niż w Astrze. Jestem zadowolony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik benzynowy nie należy do najbardziej oszczędnych, ale albo malutki zapas mocy i wyższe spalanie, albo bez żadnego zapasu. Ceny części nie są wysokie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem diesla, a znalazłem benzynę z przebiegiem o połowę niższym niż diesle i o 2 lata młodszą. Kwotę, którą miałem przeznaczona na auto wydałem w najbardziej optymalny sposób.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt krótko użytkuję samochód żeby coś powiedzieć na ten temat. Mam go dopiero od 2 miesięcy i przejechałem tylko 4 tys. km. Musiałem wymienić uszczelkę nagrzewnicy i łożyska z przodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem na szczęście takich niespodzianek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,50 zł
9,0
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Kombi