Mam mieszane uczucia, jeśli chodzi o Focusa. Z jednej strony cały czas bardzo mi się podoba, szczególnie po dodaniu kilku ciekawych elementów (spojler, przyciemniane szyby), ale z drugiej jakość wykonania pozostawia sporo do życzenia. Denerwują też źle pojęte oszczędności, jak choćby bardzo ubogie oświetlenie wnętrze, tylko pojedyńcza lampka z przodu i oświetlenie bagaźnika. Wieczorem z tyłu jest po prostu ciemno. Pod nogami też wykładzina mogłaby być pare centymetrów krótsza, a tylne szyby elektryczne wymagają olbrzymiej dopłaty.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem nieźle. Dynamika jak na taką pojemność przyzwoita, szczególnie po przekroczeniu 4 tys obr/min. Na wyższych obrotach dość głośny. Czuć ubytek mocy po włączeniu klimatyzacji.
3,0
Skrzynia biegów
Przede wszystkim przydałaby się \"szóstka\", co pozwoliłoby obniżyć obroty na szybszych odcinkach. A tak na \"ekspresówce\" jedziesz 110 km/h i ponad 3,5 tys obrotów. Wsteczny często haczy, ale poza tym zmiana płynna i precyzyjna
4,0
Układ jezdny
Jeden z mocniejszych punktów Focusa. Nawet obładowany prowadzi się wyśmienicie. Delikatne stuki na nierównościach.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie ma się specjalnie do czego doczepić. Spore lusterka z \"martwym polem\" po obu stronach dają dobrą widoczność, podobnie jak wsteczne lusterko, które w Gold X jest samościemniające.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Obsługa radioodtwarzacza bezproblemowa. Pod maską też nieźle. Wlew do spryskiwaczy spory, bagnet do oleju łatwo dostępny. Szkoda, że jeśli musimy wymienić żarówkę to trzeba odkręcać lampę. Kierownica o szerokim zakresie regulacji, każdy ją sobie przypasuje
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W gold X klima automatyczna, dwustrefowa. Sprawdza się znakomicie, nawet w dużych upałach. Duży plus za możliwość ustawiania sporej różnicy temperatury dla obu stron (do 4 stopni)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę ok, ale na pewno nie ma przesytu. Są auta oferujące więcej,szczególnie z tyłu, choćby Golf. Trochę denerwuje środkowa konsola, o którą obija się kolano co wyższego kierowcy
3,0
Wyciszenie
Silnik dość głośny, a na rynek polski Ford nie daje takich \"ekstrasów\" jak wyciszenie pod maskę lub osłona dolna komory silnika. Z tego co wiem to egzemplarze z rynku niemieckiego to mają. Na szczęście wygłuszka pod maskę nie jest zbyt droga ok.100 zł w serwisie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na początku średnio ok.10 litrów. Z czasem zeszło do 8-9 litrów. Na trasie można zejść do 6,5-7 litrów, ale już w mieście te 10 litrów nie jest wcale rzadkością.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyposażenie jest zupełnie wystarczające (wersja Gold X). Klima automatyczna, ESP, czujniki deszczu i świateł, samościemniające się lusterko, podgrzewana przednia szyba, sześć poduszek, alufelgi. Do tego dobry kredyt pół na pół i darmowe ubezpieczenie. To wszystko za ok. 65 tys. Niech tylko popracują nad drobiazgami i będzie ok.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu na początek rozczarowanie. Samochód ma dopiero kilka miesięcy, a już zdarzają się denerwujące defekty drobiazgów. Nie ma to wpływu na sprawność samochodu, ale zawsze. Poluzowany środkowy schowek z podłokietnikiem, odczepiona tapicerka tylnych, lewych drzwi, wypadająca uszczelka z prawych, tylnych drzwi, denerwujące trzaski z prawych, przednich drzwi to chyba jednak za dużo jak tak nowe auto.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak. I niech tak zostanie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
[l/100km]