Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

pawel.agat@interia.pl, 15 lat temu
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Tak mogłoby być wszędzie
3,0
Całokształt
Mam mieszane uczucia, jeśli chodzi o Focusa. Z jednej strony cały czas bardzo mi się podoba, szczególnie po dodaniu kilku ciekawych elementów (spojler, przyciemniane szyby), ale z drugiej jakość wykonania pozostawia sporo do życzenia. Denerwują też źle pojęte oszczędności, jak choćby bardzo ubogie oświetlenie wnętrze, tylko pojedyńcza lampka z przodu i oświetlenie bagaźnika. Wieczorem z tyłu jest po prostu ciemno. Pod nogami też wykładzina mogłaby być pare centymetrów krótsza, a tylne szyby elektryczne wymagają olbrzymiej dopłaty.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem nieźle. Dynamika jak na taką pojemność przyzwoita, szczególnie po przekroczeniu 4 tys obr/min. Na wyższych obrotach dość głośny. Czuć ubytek mocy po włączeniu klimatyzacji.
3,0
Skrzynia biegów
Przede wszystkim przydałaby się \"szóstka\", co pozwoliłoby obniżyć obroty na szybszych odcinkach. A tak na \"ekspresówce\" jedziesz 110 km/h i ponad 3,5 tys obrotów. Wsteczny często haczy, ale poza tym zmiana płynna i precyzyjna
4,0
Układ jezdny
Jeden z mocniejszych punktów Focusa. Nawet obładowany prowadzi się wyśmienicie. Delikatne stuki na nierównościach.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie ma się specjalnie do czego doczepić. Spore lusterka z \"martwym polem\" po obu stronach dają dobrą widoczność, podobnie jak wsteczne lusterko, które w Gold X jest samościemniające.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Obsługa radioodtwarzacza bezproblemowa. Pod maską też nieźle. Wlew do spryskiwaczy spory, bagnet do oleju łatwo dostępny. Szkoda, że jeśli musimy wymienić żarówkę to trzeba odkręcać lampę. Kierownica o szerokim zakresie regulacji, każdy ją sobie przypasuje
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W gold X klima automatyczna, dwustrefowa. Sprawdza się znakomicie, nawet w dużych upałach. Duży plus za możliwość ustawiania sporej różnicy temperatury dla obu stron (do 4 stopni)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę ok, ale na pewno nie ma przesytu. Są auta oferujące więcej,szczególnie z tyłu, choćby Golf. Trochę denerwuje środkowa konsola, o którą obija się kolano co wyższego kierowcy
3,0
Wyciszenie
Silnik dość głośny, a na rynek polski Ford nie daje takich \"ekstrasów\" jak wyciszenie pod maskę lub osłona dolna komory silnika. Z tego co wiem to egzemplarze z rynku niemieckiego to mają. Na szczęście wygłuszka pod maskę nie jest zbyt droga ok.100 zł w serwisie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na początku średnio ok.10 litrów. Z czasem zeszło do 8-9 litrów. Na trasie można zejść do 6,5-7 litrów, ale już w mieście te 10 litrów nie jest wcale rzadkością.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyposażenie jest zupełnie wystarczające (wersja Gold X). Klima automatyczna, ESP, czujniki deszczu i świateł, samościemniające się lusterko, podgrzewana przednia szyba, sześć poduszek, alufelgi. Do tego dobry kredyt pół na pół i darmowe ubezpieczenie. To wszystko za ok. 65 tys. Niech tylko popracują nad drobiazgami i będzie ok.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu na początek rozczarowanie. Samochód ma dopiero kilka miesięcy, a już zdarzają się denerwujące defekty drobiazgów. Nie ma to wpływu na sprawność samochodu, ale zawsze. Poluzowany środkowy schowek z podłokietnikiem, odczepiona tapicerka tylnych, lewych drzwi, wypadająca uszczelka z prawych, tylnych drzwi, denerwujące trzaski z prawych, przednich drzwi to chyba jednak za dużo jak tak nowe auto.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak. I niech tak zostanie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,50 zł
9,0
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Kombi