Auto kupione jako nowe, zostało prawidłowo dotarte i ułożone, co odpłaca kulturalna pracą. Na wolnych obrotach pracuje równo, harmonijnie przyspiesza, choć wyczuwalny jest wyraźny wzrost mocy od 3000 obr/min
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny po prostu rewelacyjny ! Pewne i neutralne prowadzenie. W zakrętach auto jedzie jak po szynach, opinie innych użytkowników w tym zakresie są uzasadnione.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wyższa wersja wyposażenia zaskakuje ilością dodatków (skóra na kierownicy, tapicerka, podłokietniki itp) i jakością wykończenia oraz materiałów. Dłuższa jazda nie męczy, sportowe fotele w wersji Gold zasługują na uznanie. Męczy jedynie hałas układu wydechowego
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Polecam wersję kombi. W hatchbacku bagażnik zaskakująco mały
2,0
Wyciszenie
W mojej ocenie jedyny słaby punkt tego samochodu. o ile wyciszenie odgłosów wiatru i kół jest na przyzwoitym poziomie, to wyciszenie układu wydechowego to dramat! Auto jest głośniejsze od poprzednika (focus I), które nawet po 180.000 km było cichsze w środku. Serwis (to temat na inna ocenę) bezradny w tym temacie, choć mam jeszcze nadzieję, że widmo sprawy sądowej ich zmobilizuje
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak na masę i gabaryty zaskakująco oszczędne
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej ceny (ok 15.000 zł mniej niż porównywalny model VW)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW
[l/100km]