Inne
: Skrzynia biegów i prowadzenie się samochodu - SUPER
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Żarówki świateł mijania
4,0
Całokształt
Ostrzegano mnie zarówno przed tą skrzynią jak i przed DPF-em. Auto tylko dla tych co dużo jeżdżą po długich trasach. Filtr DPF może się w tych warunkach prawidłowo przepalać. Przeoczenie skutków nieprawidłowej eksploatacji filtra powoduje uszkodzenie turbiny, silnika i oczywiści samego filtra DPF. Dlaczego? Wszystkich odpowiedzi szukaj w internecie ;-)
Dopisuję że:
Auto sprzedałem z przebiegiem 312 tyś. km, przy 280 tyś czyszczenie chemiczne DPF-u załatwiło sprawę. Auto nigdy mnie nie zawiodło ;-) REWELACJA ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
110KM zupełnie wystarczy, niestety z dwusprzęgłowym automatem nie ma mocniejszej wersji. Z powodu DPF-u i dla przedłużenia żywotności silnika wymieniam olej co 15000km, CASTROL SLX Professional Longtec A5 5W-30 (opracowany dla forda z filtrem DPF).
[aktualny przebieg 165000 i bez żadnych problemów]
5,0
Skrzynia biegów
Z tym silnikiem jest tylko PowerShift - REWELACJA
Wbrew zapewnieniom niedouczonych mechaników o bezobsługowej skrzyni, konieczna wymiana oleju co 60000KM przy dużym przeglądzie, co wyraźnie zaleca producent.
[żadnych problemów]
5,0
Układ jezdny
Potwierdzam opinie fachowców - najlepiej prowadzący się samochód w tej klasie.
[Obecnie 165000 i nic nie robiłem przy zawieszeniu, jest w bardzo dobrym stanie]
3,0
Karoseria
Założyć przednie chlapacze, kamyczki z drogi piaskuję tylne nadkole ;-)
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobre duże lusterka wsteczne.
4,0
Ergonomia
Tu zależnie od gustu, czyli co kto potrzebuje. Jak dla mnie ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
[żadnych problemów - niecały rok temu robiłem rutynowy przegląd klimy, uzupełnienie gazu i czyszczenie]
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie wystarczy, komfort na długie trasy zadawalający.
4,0
Wyciszenie
Do 120km/h OK. Natomiast przy 160km/h na niemieckich autostradach trochę szumi, jednak w tej klasie aut nie można chyba oczekiwać czegoś lepszego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy tej skrzyni biegów zależy od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe zmienia biegi ok 2000 obrotów. Przy mocniejszym dociśnięciu gazu zmiany biegów przy 3000 obrotów. Po włączeniu tryby S, zmienia biegi przy max obrotach. No i można zmieniać biegi sekwencyjnie. Wskaźnik średniego spalania odejmuje około 0,5l. Moje spalanie to:
Trasa - 5l-100km/h, 8l-150km/h (spokojna jazda)
4,0
Stosunek jakość/cena
W ASO wymieniam tylko olej w skrzyni powershift. Materiały eksploatacyjne kupuję sam i wymieniam u znajomego mechanika, wychodzi o połowę taniej niż w ASO.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem z przebiegiem 47000
3 razy wymieniałem żarówki świateł mijania - procedura bardzo prosta.
[już nie pamiętam ile razy wymieniałem te nieszczęsne żarówki]
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterek brak - przejechałem 46000 w 5 miesięcy
[zrobiłem już 118000 w dwa lata i wciąż brak jakichkolwiek usterek. DPF działa prawidłowo choć producent zaleca wymianę przy drugim dużym przeglądzie czyli po przejechaniu 120000]
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 110KM 81kW
[l/100km]