Inne
: Klimatyzowany schowek. Tanie auto dla ludu z pierwszej dekady XXI w. a taki bajer z aut z wyższej półki. Super sprawa.
4,0
Całokształt
Focus II jest tym, czego się spodziewałem. Auto przyjemne w prowadzeniu, średnio kosztowne w naprawach i fajnie wyposażone. Niczego więcej nie trzeba na co dzień.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 TDCI o mocy 136 KM ma w sobie duży potencjał. Podobno chiptuning może go spokojnie wywindować w okolice 190 KM ale skrzynia manualna nie wytrzyma więcej niż 400 Nm momentu obrotowego. Przy tej mocy auto osiąga super kompromis osiągów ze spalaniem. Irytuje nieco typowa dla diesla krótka 1 i 2.
4,0
Skrzynia biegów
Najlepiej świadczy o skrzyni, gdy nic się o niej nie mówi. Taka jest prawda. Ta skrzynia jak wspomniałem przy silniku nie wytrzymuje jakiegoś ogromnego momentu obrotowego. Jest dobra. Na pewno fajnie zmienia się biegi - jest kliknięcie a sama droga z biegu na bieg nie jest wcale długa.
4,0
Układ jezdny
Do 5* brakuje ... silnika beznynowego... albo wersji ST czy RS. Niestety ciężki silnik diesla robi swoje. Przednia oś ma tendencję do bycia podsterowną, co ogranicza sportowe zapędy w zakrętach. Ale zdecydowanie na publicznej, krętej drodze można czerpać przyjemność z jazdy. Nie wiem jak na torze, podejrzewam, że nie jest to maszynka do kręcenia najlepszych czasów. Zawieszenie przez swoje właśnie sportowe nastawy bywa niekomfortowe na wybojach. Trudno. To nie Mercedes... ani Citroen.
4,0
Karoseria
Zależy czy chodzi o wygląd, który starzeje się z godnością, szczególnie po liftingu, czy o jakość blach. Moje auto jest z 2009 roku i niestety pomału zaczyna być grany temat rdzy. Na razie jest to początkowa faza, także wszystko do opanowania i zabezpieczenia. Co będzie dalej?
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę przeszkadzaja grube słupki A ale nie jest to jakiś problem. Tylna szyba duża i dobrze widać. Jest naprawdę nieźle.
4,0
Ergonomia
Standardowo. Ani nie jest to auto pełne sprytnych rozwiązań ani nie jest pod tym względem beznadziejne. Z przodu nie problem zająć komfortową pozycję - mam 189 cm wzrostu i siedzę nieco "rozwalony", mimo to mieszczę się sam za sobą. Nie mam dzieci, więc nie wiem jak pod tym względem ale Isofix jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj bardzo dużą rolę grają grzane fotele. Bez tego bajeru diesel jak diesel - chwilę mu zejdzie nim się nagrzeje. Myślę, że podgrzewane fotele to powinien być standard w dieslu. Klima działa sprawnie i skutecznie aczkolwiek najlepiej w trybie automatycznym, w manualnym po spowolnieniu wentylatora leci takie cieplejsze powietrze jakby. No i siła nawiewu zwiększa się w zależności od prędkości i jest to raczej spowodowane pędem powietrza wpadającym do auta aniżeli prędkością samego wentylatora.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest fantastycznie, z tyłu trochę gorzej ale nie ma tragedii. To nie jakiś wymyślny sedano-coupe-potwór tylko całkiem pudełkowaty hatchback. Ja się mieszczę, żona się mieści, dzieci nie mam, więc nie wiem a moja mama nie narzeka, gdy jedzie z tyłu. Cóż więcej powiedzieć.
3,0
Wyciszenie
Tutaj daję tylko 3*. Jak na auto kompaktowe z XXI wieku mogłoby być lepiej. Na pewno będę wygłuszał drzwi, chociaż nadkola również by się przydało. Przy 140 km/h robi się całkiem głośno a przecież ten samochód pojedzie ponad 200km/h! Przy tej prędkości praktycznie nie da się rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są relatywnie tanie. Ne są najtańsze, bo znam wiele aut o niższych kosztach utrzymania ale nie spowoduje bankructwa. Ważne by wybierać części dobrej jakości a nie oszczędzać na czym się da.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym układzie auto wypada bardzo, bardzo dobrze. Za niewielkie pieniądze dostajemy kawał auta, często z dobrym wyposażeniem i nie zużyty przez jakiś amatorów sportowej jazdy czy innego upalania pod Biedronką. Duże, pojemne auto o fajnej charakterystyce jazdy w zamian za 10-15 tys. ? Czemu nie!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam auto od roku. Jedynie co się zepsuło to czujnik położenia wału przy 232.000 km. Za 80zł i 45 minut w garażu wymieniłem ten czujnik. Pozostałe rzeczy jak na razie w pełni sprawne. Także nie mam się do czego przyczepić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły u mnie żadne poważne usterki. Pewnie czeka mnie dwumasa, pewnie coś tam się zepsuje. Trudno. Silnik nie dymi, nie kopci, DPF przez rok nie wszedł w procedurę wypalania (2x w tygodniu trasa 20+ km i jadę dość żwawo, więc ma okazję się wypalić).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
[l/100km]