Bardzo fajne auto, szczególnie w bogatej wersji wyposarzenia. Jest obszerne jak na swoją klasę ze sporym bagarznikiem. Swietnie się prowadzi - rewelacyjne zawieszenie, b.dobry i bezawaryjny silnik 2.0 TDCi, precyzyjna i dobrze zestrojona skrzynia 6 biegowa.. to wszystko sprawia że za każdym razem wsiadam do niego z zadowoleniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny, wysoka kultura pracy, oszczędny.. po wycięciu DPF bezproblematyczny.. ciągnie już od 1600obr/min do 4,500obr/min, praktycznie brak efektu turbodziury. Czego mozna chcieć więcej? Chyba jedynie 5 lub 6 cylindrów lub diesel boxer od Subaru
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja, dobrze zestrojona, krótka droga drążka, 6 biegów. Na tym ostatnim przy 120km/h jest dopiero 2000obr/min i cisza w kabinie. Od 100km/h mozna spokojnie wyprzedzać bez redukcji z 6stki
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie świetne, genialnie działa ESP - wkracza dość szybko do akcji ale bardzo łagodnie i momentalnie odpuszcza jak jest już pełna trakcja. Zawieszenie zestrojone jest dość twardo, ale dobrze tłumi nierówności. Mam 17 calowe alufelgi. Jedyny minus w stosunku do pierwszej generacji to wyżej umieszczony środek ciężkości co sprawia lekkie wychyły karoserii na ostro pokonywanych zakrętach
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do nowszych aut to doskonale - cofanie na tylą szybę wychodzi mi bardzo sprawnie i szybciej niż na lusterka. Słupki nie za grube
5,0
Ergonomia
w tej wersji wyposarzenia b.dobrze - tempomat na kierownicy, do radia bardzo wygodny joistick, zestaw schowków - bardzo przydaje się na środku w górnej części deski rozdzielczej. Kierownica rególowana w 2 płaszczyznach, b.wygodne sportowe fotele - dłuugie podparcie nóg (kierowcy ustawiany elektrycznie). Sterowanie klimą b. sprawne. Automatyczne światła do jazdy dziennej świetnie współgrają z czujnikiem zmierzchu (aby je włączyć na Polskę wystarczy dodać bezpiecznik i wymienić przekażnik - jest wszystko na forach) Za dnia palą się tylko przednie H7 na 70% mocy i wyświetlacze LCD w aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewana przednia szyba to rewelacyjne rozwiązanie w zimę, jest też dodatkowa nagrzewnica wnętrza - w mrozy po 2min już leci ciepłe powietrze + podgrzewane fotele działające też b.szybko (po 1min są ciepłe). Klima dwustrefowa działa bardzo sprawnie i wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt z 2006 roku to bardzo dobrze. Rodzice mają golfa 5 - jest tam ciaśniej + mniejszy bagarznik.
4,0
Wyciszenie
Fabryczne takie sobie. Ja we własnym zakresie wyciszyłem dodatkowo nadkola, podłogę, bagarznik i częściowo komorę silnika. Drzwi są dobrze wyciszone - tu tylko zmieniłem głośniki na lepsze - radio (z nawigacją) gra b.dobrze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, usterki sporadyczne ale się zdarzają. Auto tanie w naprawie, b. dobra dostępność części zamiennych. Auto pali mało jak na te parametry silnika, szczegóły poniżej
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeden z najtańszych kompaktów na rynku wtórnym i zarazem jeden z najlepszych
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowo przycisk klapy bagarznika - 2 razy czyściłem, zepsół się moduł ESP - wymieniłem na nowy używany (koszt 150zł), zwarcie diód w alternatorze (200zł wymiana diód). EGR sam czyszczę. Poza tym tylko eksloatacyjne rzeczy - wymiana amorów, klocków, tarcz przednich. Zaweszene b. trwałe mimo wielowachaczowegoz tyłu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ten alternator można zaliczyć bo unieruchomił auto po przejecahniu 50km od awarii
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
[l/100km]