Udane auto zwłaszcza w bogatrzym wyposarzeniu (niemieckie Titanium). Mam porównianie do focusa pierwszej generacji po lifcie (1.8TDCi) którym jeździłem prawie 5 lat. Było to świetne auto, dlatego też zdecydowałem się na jego następce.. okazało się, że nie gorszego ale też niewiele lepszego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Doskonale jeśli chodzi o przyśpieszenie, troszke gorzej jeśli chodzi o kulturę pracy i wyciszenie - podobnie jak 1.8 tdci w pierwszej generacji. Jednak po własnoręcznych poprawkach wyciszenia fabrycznego jest już całkiem dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
REWELACJA, 6 biegowa idelanie zestrojona świetnie współpracuje z mocnym silnikiem. Mały skok drążka, chodzi w sam raz, nie za lekko nie za ciężko, b.precyzyjna. Na 6-tym biegu przy 120km/h 2 tyś obrotów - cicho i maksymalna ilość Nm pod prawą nogą
5,0
Układ jezdny
Jeździłem przez 5 lat pierwszą generacją, gdzie zawieszenie i układ kierowniczy były rewelacyjne, tu jest podobnie:) Jedyna różnica to nieco wyżej środek ciężkości, ale mimo to nie przechyla się nadmiernie w ostro pokonywanych zakrętach. Jak na 17calowe felgi b.dobrze tłumi niedoskonałości naszych dróg
Komfort
5,0
Widoczność
brak uwag, jest b.dobrze, nawet duży tylni spoiler nie pogarsza sytuacji.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, b.wygodnie półskórzane sportowe fotele, zdecydowanie wygodniejsze od tych w 1-szej generacji. Z dodatkowym pakietem schowków jest ich całkiem wystarczająco
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Genialny klimatronik - nic nie dotykam, cały rok ustawione 21 stopni i auto. Dodatkowa nagrzewnica PTC działa b.szybko, do tego podgrzewane fotele i obydwie szyby - rewelacja
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnia w klasie kompaktów, plus za duży bagarznik i brak konieczności wyciągania zagłówków przy składaniu tylnich siedzień. Ostatnio przewiozłem z Ikei szafe 2 metrowa i 2 komody 2 metrowe na raz
4,0
Wyciszenie
Dobrze, prócz odgłosów z komory silnika. Jestem w trakcie wyciszania auta czyli jest coraz lepiej.. Poza tym po wymianie głośników firmowe radio(z nawigacją) gra b.fajnie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Preferuje typ jazdy dynamiczniej ale praktycznie bez hamowiania - redukcja, szybka jazda w zakrętach. Szału nie ma, ale to prawie 140km i 320Nm więc musi troszke wypić. Filtr DPF czyszcząc się co kilkaset km podwaja spalanie na jakies 15min.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepiej prowadzące się auto za te pieniądze
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niekontaktujący przycisk od klapy bagarznika, standart:)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
[l/100km]