Zawieszenie
: Bardzo dobrze trzyma się drogi, odczuwalnie lepiej od octavi 2 na tych samych oponach. Dobrze zbalansowana twardość zawieszenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: pedałem gazu -czasem podawał nieprawidłową informacje o położeniu pedału gazu, obiawiało się to chwilowym wyświetleniem komunikatu o usterce układu silnika, czasami również z spadkiem dynamiki
4,0
Całokształt
Uważam iż autko jest dobrze wykonane jak na swoją klasę OPRÓCZ WYCISZENIA. Sądze iż silnik 1.8l TDCI był by lepiej skomponowany do tego auta, podobne osiągi a spalanie mniejsze. Bagażnik jest wystarczający dla 4os w lato i 3os na narty.
Siedzenia z przodu wygodne, dobre tzrymanie boczne. Z tyłu sporo miejsca na kolana i głowe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie wypada dobrze. Wydaje mi się że cichszy od TDI. Chodzi dosyć równo, chociaż silnik Toyoty 1.4 D4D jest stabilniejszy. Dynamika wkręcana się na obroty średnia chociaż mam wrażenie że lepiej od silnika 2.0TDI. Turbo cicho pracuje, nie słychać żadnych gwizdów. Jednak do \"sportowej/dynamicznej\" jazdy za słaby.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo mi odpowiada. Precyzja wybierania biegów wysoka, dużo lepiej niż w wersji 5-cio biegowej. Przełożenia dobrane prawidłowo.
5,0
Układ jezdny
W mojej wersji nie ma żadnego układu kontroli trakcji i mimo tego nie miałem nigdy nieprzewidzainych problemów z przyczepnością. Uważam jednak iż do tej mocy i momentu powinieno być montowane w standardzie TRC, ponieważ na mokrej drodze nawet lekko przyspieszając gaz koła napędowe zrywaja przyczepność (opony 215/50r17). Hamulce pracują lekko a pedał hamulca ma duży skok, czasami sprawia wrażenie zbyt miekkiego.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest przeciętna, na boki dobra, do tyłu uważam że też dobra ale mam czujniki cofania więc nie skupiam się zbytnio na tym widoku...
4,0
Ergonomia
Brakuje schowków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podoba mi się tunel nawiewoy na nogi paseżerów z tyłu zlokalizowane pod siedzeniami przednimi. W zime spisuje sie dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wypady na 2 tyg. w cztery osoby to żaden problem.
3,0
Wyciszenie
W mojej foce wyciszenie jest tragicznie. Chodzi mi o szumy powietrza. Do 90km/h nie odbiega znacznie od konkuręcji. Do 120km/h jest znośnie można nawet porozmawiać ale trzeba lekko podność głos. Od 140km/h nie da się rozmawiać bez krzyczenia. Powyżej 160km/h jest jeden wielki huk. Sprawdzałem na 3 kompletach opon. Porównywałem do corolli E12 z 2006 1.4D4D oraz Octavi 2 z 2008 2.0TDI.
Również słychać rodzaj nawieszchni ale jest to pomijalne z szumem powietrza.
Dodatkowo słychać stukanie klapy bagażnika na dużych wybojach, ale nie jest to uciążliwe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa się zwiekrzyło po przeprogramowaniu mapy wtrysków związanej z wymianą pedału gazu. Wcześniej w mieście przy oszczędnej jedzie 7.1l/100km z klimą, normalna jazda z klimą 7,5l/100km, przy \"dynamicznej\" 8l/100km, w trasie wcześniej przy normalnej jedzie 5,6-7l/100km OBECNIE 7.7l/100km w mieście przy normalnej jedzie 8,5l/100km, trasa 6,5-7,4l/100km Co prawda 7,4l to przy 170-180km/h
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory miałem jedynie lekki problem z pedałem gazu - czasem podawał nieprawidłową informacje o położeniu pedału gazu, obiawiało się to chwilowym wyświetleniem komunikatu o usterce układu silnika, czasami również z spadkiem dynamiki
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
[l/100km]