Zawieszenie
: Ideale, ale to wiedzą tylko kierowcy Fordów. Przed zakrętem wszyscy zwalniają, a Ford przyspiesza....(może przyspieszyć jeśli chce tego kierowca)...
5,0
Całokształt
idealny samochód za tę cenę. Najlepszy w tym segmencie. Jeśli ktoś uważa że nudny niech poczeka na auto po faceliftingu (grudzień 2007). niech się konkurencja schowa. polecam każdemu kto potrafi i chce czerpać przyjemność z jazdy samochodem (szybkiej lub wolnej...)
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dobra elastyczność, zbiera się szybko i gwałtownie powyżej 1750 obr. (wrażenie sportowego samochodu)
5,0
Skrzynia biegów
bardzo precyzyjna szóstka - idealna (może jedynie golf ma podobną), żadna toyota nigdy nie osiągnie tego poziomu
5,0
Układ jezdny
Tylko Ford to ma (golf jest drugi jeśli chodzi o tę klasę pojazdu - japończyki jeszcze długo, długo nie..)
Komfort
5,0
Widoczność
mimo grubych słupków z tyłu jest ok. z przodu szybko się człowiek przyzwyczaja (w niektórych samochodac nigdy nie mogłem się przyzwyczaić).
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką obsługa wszystkich przełączników bez najmniejszego problemu, wszystko intuicyjne...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko,pomimo, że diesel. dladiesla polecam dodatkowa nagrzewnicę PTC (nagrzewa obieg prawie natychmiast po włączeniu silnika)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo, 264 cm rozstawu osi robi swoje
5,0
Wyciszenie
bardzo dobrze nawet przy 200 na równej drodze można swobodnie rozmawiać (warunek równej drogi musi być koniecznie spełniony, polecam niemieckie autostrady)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w zależności od nogi, ale jak na tę moc potrafi być bardzo ekonomiczny .
5,0
Stosunek jakość/cena
Numer 1 w segmencie kompaktów non premium.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po przejechaniu kilku tysięcy po polskich drogach 5- drzwi zaczęły trzeszczeć na nierównościach. Po wizycie w serwisie i doręceniu dwóch śróbek problem zniknął (oczywiście nieodpłatnie w ramach gwarancji)