Silnik
: Fajnie brzmi silnik forda 1.8 przy przyspieszaniu, 1.6 tdci produkowane przez peugeota mają gorszą kulturę pracy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Skrzypiące uszczelki, trzeba smarować co 2 tygodnie żeby mieć spokój
Inne
: Świerszcze w słupkach - sprężynki od regulacji pasów hałasują
4,0
Całokształt
Niezłe auto, z drobnymi mankamentami spasowania detali, ale prawdopodobnie nie tylko ford ma problemy jakościowe, jeździłem corollą, leonem i tam też dzyndzoli to i owo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zadowalająca elastyczność, w porównaniu do benzyn nie ma po prostu porównania, ale jak się jeździ tdci 5 lat chciałoby się parę koników i momencika więcej :) Silnik cichy wewnątrz, na zewnątrz też nie hałasuje, ale focus 1.8 tdci z 2002 chodził ładniej.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest idealna. Precyzyjna i dobrze dobrana, żadnych zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Focus od zawsze ma świetny układ jezdny, II generacja jest jeszcze doskonalsza, dlatego po prostu cudownie się prowadzi. Jest może trochę za sztywne jak na nasze drogi, ale jakby było miękkie nie prowadziłoby się tak dobrze na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu trochę słabo widać ze względu na mocno pochyloną szybę, ale dla mnie - kierowcy ze stażem za kółkiem 10 lat i 200 tys. km. nie stanowi to jakiegokolwiek problemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, żadnych zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w lecie i gdy zaparują szyby robi swoje, jednak w zimie trzeba się przyzwyczaić do zimości turbo-diesla. Trzeba przejechać 10 km. przy temp. o stopni i dopiero wskazówka temperatury ledwo się rusza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ani ciasno, ani przepastnie. Jestem dość wysoki (187 cm), ale za mną da się siedzieć. Z przodu super, w bagażniku więcej niż wystarczająco (385 litrów).
4,0
Wyciszenie
W lecie idealnie, w zimie silniczek długo się rozgrzewa, więc jest głośniej, ale nie jest tak źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali 7,5 bez klimy, z klimą 0,5-1,0 więcej. W trasie minimalnie spalił mi 4,5 l bez klimy, 5,5 z klimą, przy czym jeżdżę w miarę przepisowo 90-110. Na autostradzie 130 -140 km/h nie pali więcej niż 6. Czyli całkiem nieźle jak na tą masę (1300 kg).
4,0
Stosunek jakość/cena
Focus jest tańszy od innych kompaktów i w sumie całkiem niezły, więc 4 mu się należy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakość wykonania forda jaka jest każdy wie i widzi. Jest parę wkurzających drobiazgów jak dzyndzolenie czegoś w słupkach i drzwiach, auto na gwarancji, kombinują fachmany, niby naprawiają, ale dzyndzolenia powracają.
Każdemu, kto ma focusa z lat 2005-2006 napewno skrzypi pedał sprzęgła. W 2007 wymienili na nowy, poprawiony i jest z tym spokój. Ogólnie nie ma tragedii, ale dla pedantów lepiej poczekać 2 lata niż pakować się w nowo wprowadzony model. Dodam, że nie psuje się nic, tylko niedoróbki jakościowe dokuczają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek, leje się ropkę (tylko i wyłącznie z dobrych stacji !!!) i jeździ bez psucia normalnie jak toyotą :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
[l/100km]