W środku cichy, na zewnątrz troszkę "diesluje", ale tylko jak jest zimny. Poprzednik 1.8 TDCi 115 KM, którego właścicielem byłem, był cichszy na zewnątrz, ale w środku było gorzej. Widać, że nowy model jest dużo lepiej wyciszony. Efekt tzw. dziury turbinowej również został poprawiony, nowy silnik bardziej równomiernie rozwija swoją moc. Podczas przyspieszania po nagrzaniu go do min. 70 stopni w ogóle nie słychać, że to diesel, ma bardzo przyjemny dla ucha dźwięk. Elastyczność jak dla mnie rewelacyjna. Kto chce więcej niech podłubie programując chip, ale z tego co wiem można się na tym przejechać, więc ja dłubać nie będę :)
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjnie wchodzą biegi, skok krótki, świetne zestopniowanie. Żadnych wad.
5,0
Układ jezdny
Żadnym kompaktem nie jeździło mi się lepiej, świetnie trzyma się drogi zarówno na wprost jak i na szybko pokonywanych zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu troszkę ograniczona ze względu na pochyloną mocno szybę, ale jak ktoś umie jeździć nie ma z tym problemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko znajduje się tam gdzie powinno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki klimie nie ma problemów z zaparowanymi szybami i afkors upałem :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma miejsca pod dostatkiem, ale jak jest w miarę duży (np. ja mam 187 cm wzrostu) to z tyłu jest troszkę ciasno na nogi.
5,0
Wyciszenie
Cicho jak makiem zasiał :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście 7,5-8, trasa 4-5, przy szybszej jeździe 5-6.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic się nie popsuło, ale auto ma dopiero 15 miesięcy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
[l/100km]