Zawieszenie
: Myślę że połączenie komfortu z dobrym prowadzeniem zasługuję na opis w tym miejscu.
4,0
Całokształt
Przedstawiam tutaj opinię o samochodzie który używam od kilku miesięcy, zrobiłem nim już 7000 kilometrów, emocje opadły. Jako miłośnik samochodów, chcę go trochę porównać do VW Golfa IV, którego użytkowałem wcześniej i do której to marki cały czas mam słabość.
Otóż Focus wypada o wiele lepiej. Kupiłem samochód zadbany, rewelacyjnie wyposażony z ekonomicznym dieslem w cenie gdzie konkurencyjnego Golfa V miałbym 3 lata starszego, gołego i zajechanego. Nie będę się sprzeczał, konkurencja jest ładniejsza (wg mnie), ale technologicznie Focus jest bardziej zaawansowany, i przyjazny dla kierowcy. A chyba o to chodzi, jak kierowca czuję się za kierownicą swojego pojazdu. Odpocząłem również od usterek, które w moim golfie IV, spisywałem na kartce A4, gdy oddawałem auto do mechanika. Ale o Focusie; wygodny, przestronny, zwinny, świetnie wyposażony, z dużym bagażnikiem i ekonomiczny pojazd, z którego użytkownik ceniący bardziej funkcjonalność niż co powiedzą koledzy, będzie zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chociaż to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla, to znam te silniki, choćby z jazdy innymi samochodami. Jeżeli chodzi o osiągi to nie ma się do czego przyczepić, choć czuć turbodziurę. Spalanie na dobrym poziomie, głośny, szczególnie gdy jest zimny, trzeba się przyzwyczaić. Plusem może być brak DPF. Porównując do VW 131PS, to tamten jest cichszy i trochę bardziej dynamiczny, jednak w tej klasie w VW montowany jest 1,9 105 PS, co Fordowi daje przewagę. Z opini wiem że do TDCI lepiej nie lać paliwa nie wiadomego pochodzenia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5 - biegowa, dobrze sobie radzi, biegi wchodzą dobrze,
5,0
Układ jezdny
Focus słynie ze swojego układu jezdnego, występuje on również w Volvo V40/50 oraz Mazdzie 3. Wcześniej jeździłem Golfem IV, jeżeli chodzi o komfort to Focus bije go na głowę, jednak wydaje mi się że golf lepiej radził sobie w zakrętach (może to przez amory przód - efekt. 50%), zweryfikuję opinię po zmianie. Ale ogólnie na 5
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu, na boki, lusterka super, do tyłu trochę gorzej, ale np. w Bravo, do tyłu jest o wiele gorzej.
5,0
Ergonomia
Super, przesiadłem się z VW i nie ma się do czego przyczepić. Mocna strona tego samochodu, konstruktorzy myśleli o kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jeździłem nim jeszcze w zimie (czytałem że długo się nagrzewa), mam wersję z podwójnym klimatronikiem i chłodzi super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę samochodu to rewelacja, człowiek czuję się jak w modelu o klasę wyższą. Z tyłu nie ma rewelacji ale spokojnie 4 osoby podróżują komfortowo. Bagażnik rewelacja.
4,0
Wyciszenie
Podczas podróży około 500km, prędkość około 120 - 130 (względy ekonomii), w aucie cicho i kierowca nie czuję się zmęczony. Wcześniej miałem benzynę, w której w mieście było ciszej, jednak powyżej 130, benzyna była głośniejsza (wysokie obroty silnika).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę że jak na pojemność 1.8 i 115 PS, spalanie na poziomie 5.5L podczas jazdy załadowanym samochodem 120 - 130Km/h to rewelacyjny wynik.
Jeżdząc tylko w mieście 6,3. W ruchu około 80 na podczas dłuższej jazdy zszedłem do 4,8L
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacyjnie, oby tak dalej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie dobrze, ale posiadam ten samochód stosunkowo niedługo. Zweryfikuję tą ocenę, ale poprzedni właściciel nie narzekał na ten samochód, wbrew chodzącym opiniom.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak pisałem, mam ten model za krótko aby się wypowiadać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
[l/100km]