Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

Focusello, 13 lat temu
Silnik 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Focus II Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Znakomicie pokonuje zakręty, zawieszenie ma w sobie nutkę sportu i daje dużo satysfakcji.
4,0
Całokształt
Całokształt jest gdzieś pomiędzy dobrze a doskonale, ale jednak ze wskazaniem na dobrze. Fajne auto, ale ma parę małych wad.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1.8TDCi to jest naprawdę żwawy. Elastyczność dobra, chociaż przed wyprzedzaniem więcej niż jednego pojazdu, trzeba się 2 razy zastanowić. No chyba, że jest się przedstawicielem handlowym - wtedy silnik ma minimum 100 koni więcej ;) Niestety dość głośny :( Przy minusowych temperaturach przez pierwsze kilka minut od odpalenia ledwo można go przekrzyczeć ;) Cóż, klasyczny diesel...
4,0
Skrzynia biegów
Było doskonale jak na tej klasy auto, bo świetnie działa, lewarek daje fajny opór, jest dobrej długości, ale niestety - brak 6. biegu to masakra! Przy 120-130km/h w samochodzie robi się głośno...
5,0
Układ jezdny
Focus to Focus. Prowadzi się świetnie. Zakręty pokonywane tym autem to naprawdę przyjemność. Prosta, ale skuteczna konstrukcja - bez zarzutu. Żadnej uciążliwości na dziurach i innych leżących policjantach - bez strachu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdą stronę - bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Znakomita regulacja radia przy kierownicy, przyciski są po lewej stronie i nie widać ich z pozycji kierowcy, natomiast ręka sama wie, jak wykonać każdą czynność. Nie daję najwyższej oceny za plastikowość przycisków. Radio wygląda trochę jak zrobione z klocków lego (zwykłe fordowskie).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje świetnie, ale niestety zabiera mu to sporo czasu. Silnik musi się rozgrzać do optimum, żeby klima spełniała swoją rolę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu w zupełności wystarczy. Siedziałem niedawno w Focusie III, tam jest SŁABO. Jestem dużym chłopcem i naprawdę ledwo się tam mieszczę. W moim jest bardzo dobrze.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze jak na zwykłego kompakta. Niestety mocno słychać silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj tylko przeciętnie w przypadku mojego silnika. W mieście (jeżdżę normalnym warszawskim tempem, nie szaleję i nie zawalam drogi) spala 8-9 litrów, a przy mocy 115km mogłoby być lepiej. W trasie elegancko - przy spokojnej jeździe 6 litrów jest realne, a nawet mniej. Na autostradzie około 7 litrów. Serwis fordów nie jest drogi, zwłaszcza jak się wie, gdzie pojechać.
3,0
Stosunek jakość/cena
W dzisiejszych czasach nie jestem w stanie znaleźć auta naprawdę wartego swojej ceny. Jeśli samochód spełnia moje oczekiwania to swoje kosztuje... niestety. W przypadku Focusa ceny są akurat niezłe, w porównaniu do Golfa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za kilka dni strzeli mi 50 tysięcy kilometrów i w samochodzie nie wydarzyło się NIC. Standardowe przeglądy i nic więcej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic a nic się nie dzieje. Samochód naprawdę daje radę.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Hatchback 5d