Spełania pokładane w nim cele tj.: małego zwinnego auta dla ocja rodziny w wieku 35 lat, traktowanego jako II w rodzinie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy zadawalająca, dobre wyciszenie, elastyczność powyżej 1.500 obr/min. na dobrym poziomie. Pozwala na bezproblemowe wyprzedzanie z zapewnieniem odpoweiniego zapasu mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi dobrze "wchodzą", brak zastrzeżen do precyzji, jednak brakuje 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Mam Focus-a I, chwaliłem go za b.dobry układ jezdny lecz to co jest w Focus II 2008 zwala z nóg. Przyklejony do drogi, nie wychyla się na zakrętach, układ ESP ratuje kiedy trzeba, naprawdę REWELACJA.
Inne marki, a szczególnie VW daleko w tyle.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam 1.76 wysokość fotela w średnich stanach. Tył słabo, nie widać przeszkód -planowałem czujniki parkowania (Focus I byłyby zupełnie niepotrzebne) - tutaj zalecane, szkoda że pomyślałem o nich przy zamównieniu.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, sterowanie radia przy kolumnie kierownicy, sterowanie automatyczną klimatyzacją łatwe, sterowniki szyb pod ręką, automatyczne włączniki świateł, ściemniające się lusterko, automatyczne wycieraczki szyb przednich, w końcu otwieranie tylniej klapy bagarznika bez potrzeby używania kluczyka.
Ale ... jednak twarde plastiki, gdyby nie to byłoby doskonale
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja - wystarczy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Małe, zgrabne auto - w środku w sam raz. Kupiłem z 99% przeznaczeniem szybkiego dla dojazdu do pracy.
Rodziny wyjazd na wakacje w modelu 2 + 2 tylko akceptowany. 1-2 dniowy wypad w góry idealny.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prosta równa droga, średnia 110-120 km/h komputer pokazuje od 3.3 - 4.5. Ostra jazda w mieście > 7 l