Po prostu super!!! Razem z zona jestesmy w naszej "Foczce" (hatchback) wrecz zakochani! :) Ja dodatkowo sobie cenie jeszcze bardzo wysokie bezpieczenstwo dla pasazerow tego samochodu potwierdzone najwyzszymi notami w testach EuroNCAP!
Wrażenia
5,0
Silnik
To w koncu nie jest wersja sportowa wiec nie mozna oczekiwac "wyscigowych" predkosci ale do codziennej jazdy miejskiej czy w trase jest w zupelnosci wystarczajace, a nawet lepiej szczegolnie dzieki super elestycznosci tego diesla i max. momentowi juz od 1750 obr./min.! W razie naglej potrzeby zapas mocy blyskawicznie dostarcza nowoczesna turbina o zmiennej geometrii lopatek i mechanizm chwilowego zwiakszania max. momentu obrotowego! Idealu tego silnika w tym aucie (przynajmniej w moim odczuciu) dopelniaja super oszczedne zuzycie paliwa(patrz moj raport spalania) oraz wyjatkowo cicha (jak na diesla i nie tylko) i kulturalna praca silnika!
4,0
Skrzynia biegów
Troche krotkie i czasem zbyt twardo wchodzace przelozenia na niektorych biegach,ale to byc moze jeszce brak przyzwyczajenia bo wczesnej nie mialem jescze ani Forda ani innego diesla. Super za to jest ustawiona dwojka w niskich obrotach(wygodna np.do "kulania sie" w korkach-nawet bez dodawania gazu) i niezle tez wyzsze biegi-szczegolnie 4 i 5 sa baaardzo elastyczne.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie i uklad jezdny Focusa juz od jego pierwszej wersji byl i nadal jest wzorcem w klasie kompaktow a nawet i wyzszych klas!
Komfort
4,0
Widoczność
Ogolnie OK tylko czasami troche przeszkadzaja przednie a przy cofaniu tylne slupki.
5,0
Ergonomia
Nie wiem jak jest w gorzej wyposazonych wersjach ale w GHIA ktora jezdze jest super i wszystko na swoim miejscu a do tego bardzo przydatne i wygodne sterowanie w kierownicy(komputer,radio+cd,tempomat itp.). Poza tym ladnie podswietlone i zarazem bardzo czytelne wskazniki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima dwu-strefowa i wiele dodatkowych mozliwosci recznego sterowania nawiewem wlacznie z ogrzewaniem na nogi rowniez dla pasazerow z tylu oraz z mozliwoscia chlodzenia schowka z przodu za pomoca klimy robia swoje i sa az naddto wystarczajace :) (przynajmniej w posiadanej wersji GHIA(sprowadzonej)).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klase kompaktow to rewelacja! Wiekszego z tej klasy (z liczacych sie na naszym rynku) i za razem z lepiej rozplanowana przestrzenia wnetrza nie spotkalem. Oczywiscie nie jest wystarczajaco duze do dlugich i wygodnych podrozy dla 5-ciu doroslych osob z duzym bagazem, ale to w koncu klasa kompaktowa a nie maly autobus ;)
5,0
Wyciszenie
W normlnej jezdzie miejskiej oraz na krotkich odcinkach tras bez zarzutu. Szcegolnie ten silnik 109KM jest super cichy jak na diesla i nie tylko(niektorzy znajomi nawet nie chcieli wierzyc ze to diesel przy pierwszym kontakcie "na sluch" z tym modelem)!:) Dopiero przy predkosciach znacznie powyzej 100km/h zauwazylem ze wzrasa ogolny halas w kabinie,ale to raczej powoduje glownie (w moim odczuciu) swiszczace powietrze oraz szum opon zimowych a nie sam silnik... Jednak jeszcze mialem za malo okazji by to dokladnie ocenic,zreszta majac pod reka dobre radio albo CD wystarczy je zrobic tylko troche glosniej i "problem" znika ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rewelacja(patrz moj raport)! Ceny przegladow w ASO sa dosc wysokie ale i tak mam auto uzywane i sprowadzone z zagranicy czyli bez gwarancji z PL. Dlatego nie korzystam z ASO poki nie musze a w "normalnych" warsztatacgh ceny sa znaaacznie nizsze :) Powazniejszych napraw poki co (odpukac:) ) jeszcze nie mialem wiec w sumie ekonomicznosc oceniam na 5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nawet ceny nowych Focusow II sa konkurencyjne i warte uwagi a ja kupilem auto uzywane przywiezione z zagranicy w b.dobrym stanie wiec stosunek jakosci do ceny mam jeszcze znaaacznie lepszy! :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak usterek :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak usterek :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
[l/100km]