Dobry, oszczędny i precyzyjnie prowadzący się wozik. Bardzo fajne zawieszenie umożliwia wygodną podróż. Niestety pewne niedoróbki nie przystoją jak na reklamę modelu, zwłaszcza w dobrze wyposażonej wersji - tu duży minus.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajny, zrywny i dość mocny jak na swoją pojemność. Straszyli, że "francuz", ale na razie działa! Mało pali i daleko jedzie.
4,0
Skrzynia biegów
Lekko chodzi i precyzyjnie. Wszystko prawie super, bo wsteczny lubi nie wskoczyć i zgrzytnąć.
4,0
Układ jezdny
Jazda na wprost i po zakrętach jest niezwykle stabilna a zarazem komfortowa. Świetne prowadzenie, precyzyjny układ kierowniczy. Tylko dlaczego ESP w tak bogatej wersji, jaką jeżdżę (Ghia), wymaga dopłaty?
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i na boki w porządku. Słabo do tyłu. Szerokie słupki boczne. Ale duże lusterka.
3,0
Ergonomia
Ergonomicznie ulokowane przełączniki. Przejrzysta konsola, dość wygodne siedzenia. Gorzej z materiałami - na desce miękkie ale i twarde trzeszczące. Najgorzej na drzwiach - nieco wieje tandetą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna, szybko działa. W zimie szybko zaskakuje ogrzewanie. Trochę głupie i nieczytelne przełączniki sterowania temperaturą (przy słońcu nie widać wartości temp.).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny i duży samochód. Czołówka w klasie. Wygodne fotele. Kanapa z tyłu też. Poręczny i spory bagażnik (hatchback).
4,0
Wyciszenie
Przy dieslu jest cicho. Po jego rozgrzaniu nie słychać, że to "ropniak". Szumy toczenia opon w normie, zawieszenie ciche ale na poprzecznych spękaniach pojawiają się głuche "dudnięcia".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczędny silnik - w trasie nawet 4 l. Napraw, poza gwarancją, jeszcze nie miałem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony za spore pieniążki, ale i tak podobna konkurencja kosztowała by o jakieś 15-20 tys. więcej. Szkoda, że Ford nie daje ESP w cenie auta, trzeba dokupić też kurtyny. Ale ogólnie ok!
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu jest słabo! Skrzypiąca kolumna kierownicy wymieniona po 2500 km (!), liczne "świerszcze" w desce (okolice schowka), drzwiach kierowcy. Fotel zaczyna już trzeszczeć. Przepalona żarówka przednia. Zbyt nowoczesny i zbyt młody samochód, aby go nękały takie niedoróbki!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było takich.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
[l/100km]