Silnik
: Bardzo dobre osiągi przy niskim spalaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: piszczące wspomaganie
5,0
Całokształt
Po przerzuceniu się z klasy aut małych na klasę dużych powiem że różnica jest kolosalna. Autko jak na ten segment sprawuje się super. Plus jak wiadomo o gustach się nei dyskutuje ale jest bardzo ładne, a wczesniejsze wersje można niskim kosztem bardzo fajnie zmodyfikowac.
Wrażenia
5,0
Silnik
Miałem chwilę auto zastępcze. Golf VII 110KM w benzynie. Spalanie? 11l/100 średniej jazdy! Tutaj w mieście latem nie dochodzi mi spalanie do 6 litrów. Na trasie przy jeździe oszczędnej potrafi spalić w granicach 4. Trasa Warszawa - bydgoszcz, przy jeździe do 120 km miałem średnie spalanie 4.3 l, a przy jeździe do 100 schodziłem poniżej 4. Plus w drugą stronę, jak chcę depnąć na autostradzie to też przy całkiem spoko spalaniu są nie złe osiągi.,
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia sa całkiem spoko, aczkolwiek uważam że reaguje wszystko z lekkim opóźnieniem. Jednakże sama skrzynia chodzi bardzo płynnie, nie zacina się i jest cicha.
4,0
Układ jezdny
Autko prowadzi się całkiem spoko. Oczywiście co do przyczepności jest wiele zmiennych którę łącznie składają się na ocenę. Przy ustawieniach fabrycznych jeździ się spoko. Dużym minusem jest elektroniczna pompa wspomagania, która po przebiegu 100k km piszczy, i pomimo że działa to jej naprawa żeby ją uciszyć trzeba wyrzucić ponad 1000 zł. PLUS robocizna.
Komfort
4,0
Widoczność
Autko jest dobrze osadzone i przestronne, a przez to widocznośc jest całkiem dobra. Lusterka mogły by byc troszkę większe, ale suma sumarum z widocznością jest ok!
5,0
Ergonomia
Autko jest zrywne, ma moc. Turbina powoduje że kierowca nie boi się ruszyć i wyprzedzić, bo pomimo silnika tylko 1.6, ale 110 KM to auto naprawdę ładnie przyspiesza, i co najważniejsze nieźle przy tym pali
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ładnie chłodzi, i robi to całkiem szybko. Z kolei zimą, przy 0 temperaturze trzeba trochę poczekać aż się wszystko nagrzeje. Ogólnie silnik długo zimą się nagrzewa, ale jak już się nagrzeje to jest przyjemnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest jej wystarczająco dużo. Porównując do starego auta to bardzo dużo. Jest możliwośc żeby wygodnie się rozsiąść z przodu (z tyłu trochę gorzej, ale bez przesady).
4,0
Wyciszenie
Autko jest jak na diesla ciche. Benzynka nie wiem nie jeździłem, ale uważam że diesel jest dla faceta a jako facet lubie auto słyszeć. Jednakże jeżeli chodzi o wyciszenie całego auta to sa minusy, słychac wiatr w drzwiach itp. Ale troche głośniej radio i jest ok ;]
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj nie mam żadnych uwag. Owszem, jak się coś zepsuje to jak wszędzie, koszty spore. Zdarzają się parciejące uszczelni pod wtryskami. Sam koszt uszczelek to 20 zł komplet, do tego rureczki specjalne od wtrysków z 80 komplet. Niby nie dużo, ale robocizna 3 razy tyle. Przy czym autom jest tak ekonomiczne że naprawde nie znam takiego drugiego. Przy tej mocy i tych osiagach, spalanie niskie i super przyjemność z jazdy. Przed zakupem nie wierzyłem w opinię że spalanie jest w granicach 4-5l, a rzeczywiście tak jest.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest to klasa średnia niższa, ale jak dla studenta auto bomba. Jest wykonane dobrze ( chociaż może za dużo zwykłych plastików ). Jednakże przy tej cenie, to itak luksus uważam miec te bajery które mam. Klima, wspomaganie, 6 poduszek, podgrzewana szyba przednia itd.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemem sa uszczelki pod wtryskami. Koszty nie duże, ale jak już strzeli to warto szybko zrobić. Plus piszcząca pompa wspomagania, zdarza się że jest to wkurzające. Nie przeszkadza w jeździe bo działa jak powinno, ale denerwuje pisk.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze mi się taka nie trafiła, więc nie mogę się zbytnio wypowiedzieć.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
[l/100km]