Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

FOCUsik, 12 lat temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 101 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przyjazne i eleganckie wnętrze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Klikanie podczs pracy wycieraczek, prawie niezauważalne, ale jednak - podrygiwanie wskaźników przy wyłaczaniu.
Zawieszenie : Padają amory - tył przy 35.000 km/h, przód 95.000 km/h. Nie wiem, czy to wina dziur, czy może przeciętnej jakości na montażu.
Karoseria : Podłe rozwiązanie zagięcia blachy przy tylnej części nadkola - przy braku chlapaczy trzeba dbać o tę krawędź blach przed uszkodzeniami - korozją.
5,0
Całokształt
Ford Focus to zapewne pojazd na "kryzys". Czy w tej wersji silnikowej..? Spalanie na poziomie 6l/100km (głownie w mieście, na zimówkach) to wynik rewelacyjny! Za tym bardzo niskim spalania stoją: tankowanie lepszego paliwa, częstsze zmiany oleju oraz odpowiednia technika jazdy (ze sporadycznymi jazdami na dłuższych odcinakch ok. 60 km - dopalanie DPF). Ale warto! Co każdorazowe zrobienie 100 km oszczędzamy ok. 12 zł w porównaniu do np. Focusa 1.6 w benzynie. Ford'y - charakteryzują się jedną z najniższych cen wśród aut z drugiej ręki na rynku. Ponadto posiadają najlepsze w swej klasie właściwości jezdne. Świetnie prezentująca się, lekko kosmiczna i nieprzeciętna karoseria powodują, że młodsi kierowcy się w nim odnajdują. 1.6 TDCi jest to najbardziej ekonomiczny silnik w stosunku do oferowanej maksymalnej mocy - w tym przypadku 110KM. Jest to optymalna wartość koni mechanicznych. Omawiane auto oczywiście posiada wady (jak każde), ale one przyćmiewane są przez multum zalet za rozsądną cenę! Mój Focus nigdy mnie nie zawiódł! Nie było przymusowych postojów, awarii podczas, której zmniejszył by się komfort jazdy, nic! Wymiany robię doraźnie, często "chuchając na zimne", olej wymieniam co 10-12 tys. km i jak na razie gra i huczy w Focusiku... Auta psuły się rzadko, psują się częściej, a będą psuć się coraz to częsciej - w takim kierunku podąrzają producenci, niestety... Pozdrawiam prawdziwych pasjonatów Focusów - Niech Ford Będzie z Wami!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
najbardziej ekonomiczny silnik w swej klasie o relatywnie dużej mocy - 110 KM
5,0
Skrzynia biegów
Na miasto piękna sprawa. Jest długa czyli mało trzeba "mielić".
5,0
Układ jezdny
Przewidywalny, precyzyjny, rewelacyjny. Najlepszy!
Komfort
4,0
Widoczność
Grube słupki z tyłu ograniczają widoczność. Kilka razy przerysowałem tylny zderzak. Jakbym miał wybierać, wybrałbym tylko i wyłącznie z parktronic'iem. To jest cena za ten wyjątkowy-sportowy wygląd.
5,0
Ergonomia
Piękna, drapieżna i sportowa bryła. Niestety, powyżej 120 km/h słychać "wiater"... Wewnątrz, najlepiej w tej klasie. Przyciski duże, rozmieszczone intuicyjnie, nie przesadzone i niezaśmiecony panel sterowania - łatwo się odnaleźć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajnie się sprawuje zarówno w dni mroźne, jak i upały. UWAGA! Niestety, przy intensywnej pracy sprężarki spada ilość dostarczanego paliwa i trzeba uważać, żeby przy ruszaniu auto nie zgasło; należy więcej głębiej operować pedałem przyśpieszenia. Jest to niebezpieczne - niska ocena!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonale! Dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów z tyłu, dla wszystkich, a do tego nieprzeciętnie pojemny bagażnik. Dłuższe podróże ze znacznym przewożonym załadunkiem dla 3 osobowej rodziny wersja HATCHBACK w zupełności jest wystarczająca - dziecko w foteliku z tyłu, a kanapę 40% składamy i robi się w tym przedziale spore kombi i tak można dużo przewieźć.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie wyciszenie aerodynamiczne jest średnie. Przy większych prędkościach słychać dość znacznie szum opływającego powietrza. Natomiast wyciszenie komory silnika jest bardzo dobre. Nic nie drga, nic nie brzęczy. Ogólnie TDCi jest cichym silnikiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Działanie klimatyzacji zwiększa spalanie o ok. 0.5 - 1 l/100km - nie jest to dużo. Przeglądy w ASO tylko dla bogatych, lub klientów posiadających auta na gwarancji. Naprawy sporadyczne, niskie. Ceny części dość przystępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niepotrzebne i problematyczne umieszczenie dysz spryskiwaczy szyby przedniej na masce - zacieki przy słońcu wchodzą w reakcję z lakierem, czego skutkami są nieusuwalne plamy na powierzchni lakierniczej maski. Alogiczne rozwiązanie konstrukcyjne wykończenia i braku instalacji nadkola kół przednich na kawałek karoserii - który (bez chlapaczy) jest ciągle "atakowany" elementami wyrzucanymi przez koła napędowe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Hatchback 5d