Nie lubiłem Forda. Ale to pierwszy i następny będzie C-MAX, z 1,6 109 KM lub 2,0 136. Nie bać się FAP! To nie Volkswagen i jego idiotyczny system wypalania sadzy
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na diesla bardzo dobry. Silnik PSA moim zdaniem bardzo dobry. Idealnie zgrany ze skrzynią biegów. W porównaniu z VW i Skodą bije je na głowę - jest cichszy i mniej \"drżący\". Silnik z filtrem FAP wymaga dbania ale jest praktycznie bezawaryjny. FAP jest tu zaletą nie wadą
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie wchodzą biegi, skrzynia pozwala zarówno na dynamiczną jak i na bardzo \"eco\" jazdę. Zaleta - brak \"zgrzytów\" i biegi chodzą luźno i pewnie
5,0
Układ jezdny
Mistrz - trzyma się jak przyklejony. Jedynie przeszkadzają mu poprzeczne drobne garby. Na zakrętach - pewniak. Zawieszenie jeśli chodzi o precyzje i pewność pokonywania zakrętów na poziomie Alfy Romeo 159 jednak ma przewagę zero serwisu jak u mnie do 80 tys. wymienione drobne śruby z tyłu koszt w ASO 200 zł-super
Komfort
4,0
Widoczność
Z tytułu słabo z przodu średnio- polecam czujniki tył lub zabrzmi to śmiesznie ustawienie lusterek by widzieć tylna krawędź karoserii. Z przodu średnio ale da radę wyczuć przód. Boki super słupki nie ograniczają tak jak np. w Nissanie Primera
4,0
Ergonomia
Z przodu dobrze z tyło dość dobrze. Średnie fotele ale mimo braku boczków nie lata się po nich. Można ustawić super pozycję do jazdy, fotel trzy płaszczyzny ustawień kierownica dwie. Można zarówno \"leżeć\" jak i mieć pozycję \"rajdową\". Z tyłu zależy kto siedzi z przodu. Bardzo rzadko jeżdżę z tyłu ale zaskakuje mnie że kręgosłup nie boli. Ciekawostka zagłówki z tyłu wymuszają ich ustawienie we właściwej pozycji bo złożone \"wbijają\" się w kark.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima Ręczna działa dobrze \"klimatronik\" z opinii innych użytkowników lepiej. Pamiętajmy - nie paruje jak wymieniamy filtr kabinowy zasada prosta a jednak ci co narzekają oszczędzają małe pieniądze na tak oczywistej rzeczy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Doskonała pozycja za kierownicą. Z tyłu jak na te wymiary dość wygodnie. Dobry kąt pochyleni kanapy. Wygodny.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu z VW i Skodą super. Cichszy i kultura pracy lepsza. Zadbane zawieszenie nie stuka i puka. A ważne plastiki mimo że nie wyglądają najlepiej nie skrzypią. A na to jestem uczulony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i teraz chwila prawdy. Zużycie paliwa doskonałe. Lepiej jeździ na bezsiarkowym. Nie polecam zwykłego diesla np. z Auchan lub Neste (Nestea?). Dobre bezsiarkowe jest tańsze eksploatacji niż zwykły ON.
FAP zgodnie z check-listą po 60 tys dolać po 80 tys. dolać po 100 tys dolać. Śmiech. Poza tym ASO w Polsce liczą koszt obsługi resetu kompa jako czynności dodatkowe. Naprawdę mając FAP- co 80 tys uzupełnić, nie tankować paliwa mniej niż 7 litrów.Najlepiej co najmniej 1/2 baku optymalnie 3/4 lub jazda do rezerwy- super.
Filtr - zgodnie z check lista Forda po 120 tys wymienić razem z katalizatorem (!). Brawo ale to jest oczyszczający się filtr? Znam Peugeota 307 z przebiegiem ponad 200 tys bez wymiany. Szczerze tankując dobre bezsiarkowe i dolewając eloys jest to do osiągnięcia bez najmniejszego problemu. Nie ma też problemu z wypalaniem filtra jak w VW.
ASO - polecam przeglądy podstawowe. Na 4 przeglądzie chcieli mi wymienić wahacze - a naprawdę trzeba było wymienić śruby. Cóż warto jeździć robić podstawowe rzeczy a resztę konsultować z zaprzyjaźnionym mechanikiem. Ford jak inni działa wg zasady. coś nie domaga - wyrzuć wstaw nowe, jak problem nie jest jasny wyrzuć zed 4 części a będzie dobrze
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry/bardzo dobry!
Warto kupić! Pamiętajcie o tankowaniu bezsiarkowego diesla.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie psuje się. Warto mieć zaufanego mechanika. Proszę dbać o paliwo i FAP. Nie psuje się i to bardzo dobrze. W porównaniu z Nissanem Primera bije go na głowę-wreszcie samochód na kryzys mało obsługowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Do 80 tys wymienione klocki, plastik od odmy (koszt w ASo 280 zł).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
[l/100km]