Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

adamski, 14 lat temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamika i oszczędość
5,0
Całokształt
Nie lubiłem Forda. Ale to pierwszy i następny będzie C-MAX, z 1,6 109 KM lub 2,0 136. Nie bać się FAP! To nie Volkswagen i jego idiotyczny system wypalania sadzy
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na diesla bardzo dobry. Silnik PSA moim zdaniem bardzo dobry. Idealnie zgrany ze skrzynią biegów. W porównaniu z VW i Skodą bije je na głowę - jest cichszy i mniej \"drżący\". Silnik z filtrem FAP wymaga dbania ale jest praktycznie bezawaryjny. FAP jest tu zaletą nie wadą
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie wchodzą biegi, skrzynia pozwala zarówno na dynamiczną jak i na bardzo \"eco\" jazdę. Zaleta - brak \"zgrzytów\" i biegi chodzą luźno i pewnie
5,0
Układ jezdny
Mistrz - trzyma się jak przyklejony. Jedynie przeszkadzają mu poprzeczne drobne garby. Na zakrętach - pewniak. Zawieszenie jeśli chodzi o precyzje i pewność pokonywania zakrętów na poziomie Alfy Romeo 159 jednak ma przewagę zero serwisu jak u mnie do 80 tys. wymienione drobne śruby z tyłu koszt w ASO 200 zł-super
Komfort
4,0
Widoczność
Z tytułu słabo z przodu średnio- polecam czujniki tył lub zabrzmi to śmiesznie ustawienie lusterek by widzieć tylna krawędź karoserii. Z przodu średnio ale da radę wyczuć przód. Boki super słupki nie ograniczają tak jak np. w Nissanie Primera
4,0
Ergonomia
Z przodu dobrze z tyło dość dobrze. Średnie fotele ale mimo braku boczków nie lata się po nich. Można ustawić super pozycję do jazdy, fotel trzy płaszczyzny ustawień kierownica dwie. Można zarówno \"leżeć\" jak i mieć pozycję \"rajdową\". Z tyłu zależy kto siedzi z przodu. Bardzo rzadko jeżdżę z tyłu ale zaskakuje mnie że kręgosłup nie boli. Ciekawostka zagłówki z tyłu wymuszają ich ustawienie we właściwej pozycji bo złożone \"wbijają\" się w kark.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima Ręczna działa dobrze \"klimatronik\" z opinii innych użytkowników lepiej. Pamiętajmy - nie paruje jak wymieniamy filtr kabinowy zasada prosta a jednak ci co narzekają oszczędzają małe pieniądze na tak oczywistej rzeczy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Doskonała pozycja za kierownicą. Z tyłu jak na te wymiary dość wygodnie. Dobry kąt pochyleni kanapy. Wygodny.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu z VW i Skodą super. Cichszy i kultura pracy lepsza. Zadbane zawieszenie nie stuka i puka. A ważne plastiki mimo że nie wyglądają najlepiej nie skrzypią. A na to jestem uczulony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i teraz chwila prawdy. Zużycie paliwa doskonałe. Lepiej jeździ na bezsiarkowym. Nie polecam zwykłego diesla np. z Auchan lub Neste (Nestea?). Dobre bezsiarkowe jest tańsze eksploatacji niż zwykły ON. FAP zgodnie z check-listą po 60 tys dolać po 80 tys. dolać po 100 tys dolać. Śmiech. Poza tym ASO w Polsce liczą koszt obsługi resetu kompa jako czynności dodatkowe. Naprawdę mając FAP- co 80 tys uzupełnić, nie tankować paliwa mniej niż 7 litrów.Najlepiej co najmniej 1/2 baku optymalnie 3/4 lub jazda do rezerwy- super. Filtr - zgodnie z check lista Forda po 120 tys wymienić razem z katalizatorem (!). Brawo ale to jest oczyszczający się filtr? Znam Peugeota 307 z przebiegiem ponad 200 tys bez wymiany. Szczerze tankując dobre bezsiarkowe i dolewając eloys jest to do osiągnięcia bez najmniejszego problemu. Nie ma też problemu z wypalaniem filtra jak w VW. ASO - polecam przeglądy podstawowe. Na 4 przeglądzie chcieli mi wymienić wahacze - a naprawdę trzeba było wymienić śruby. Cóż warto jeździć robić podstawowe rzeczy a resztę konsultować z zaprzyjaźnionym mechanikiem. Ford jak inni działa wg zasady. coś nie domaga - wyrzuć wstaw nowe, jak problem nie jest jasny wyrzuć zed 4 części a będzie dobrze
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry/bardzo dobry! Warto kupić! Pamiętajcie o tankowaniu bezsiarkowego diesla.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie psuje się. Warto mieć zaufanego mechanika. Proszę dbać o paliwo i FAP. Nie psuje się i to bardzo dobrze. W porównaniu z Nissanem Primera bije go na głowę-wreszcie samochód na kryzys mało obsługowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Do 80 tys wymienione klocki, plastik od odmy (koszt w ASo 280 zł).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Hatchback 5d