Za caloksztalt daje 5! Samochod wart pieniedzy. Jezdzi sie super. W trasie wyprzedzam nie bojac sie, ze zabraknie mocy. Pali naprawde malo jak na takie osiagi. W srodku duuuzo miejsca. Wygodne fotele. Do schowka mozna by chyba slonia schowac:p
Jedynie naprawy sa strasznie kosztowne - i to boli. Jezeli bezawaryjny samochodzik to pol biedy, ale jak cos padnie to katastrofa.
Mysle nad sprzedaza nawet - nie stac mnie po prostu na takie auto. Komfort niesamowity, ale ceny napraw tragiczne. Za taka cene nic lepszego nie kupie na pewno.
Wrażenia
5,0
Silnik
1 i 2 krótkie. Całą frajda zaczyna sie na 3jce:) Po wejściu na obroty czuć ostrego kopa do przodu - wgniata w fotel!! 10,5sek do setki wg producenta, ale wydaje mi się, że idzie szybciej.Stojąc na śwatłach bez problemu odjeżdżam wszystki stojącym obok.
Najlepiej leci na 4ce - rakieta!! Od 60km/h do 120km/h to zaden problem.
5,0
Skrzynia biegów
5 biegów zmienia sie praktycznie jak w benzynie - nie odczułem różnicy w stosunku do poprzedniego Seata Cordoby. Wchodzą ładnie, delikatnie, bez żadnych większych problemów.
Jedynie na początku miałem taki w przejściu z 2 na 3. Ale to kwestia wprawy i przyzwyczajenia - max miesiąc i jesteśmy w domu:)
5,0
Układ jezdny
Zakręty przy prędkości 80km/h to dla Focusa bułka z masłem - jeździłem Seicento, Polonezem, Cordoba, Astra, Felicia (moze to nie demony drogi) i Ford bije je na głowę. Gdy przede mną jechały samochodu pokroju Peugeot czy Volkswagen widzialem jak sie meczyly. Ja wjezdzalem w ten sam zakret jak w maselko:)
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu dobrze - choc slupki sa grube. Do tylu zostaje jazda na lusterka. Samochod jest dlugi i moze sprawic problem nowicjuszom i kobietom. Ale na pewno idzie sie nauczyc parkowac. Nie jest to przeciez TIR.
5,0
Ergonomia
Super ksztalty. Sylwetka przyciaga oko niejednego przechodnia. DZiewczyny szaleja na sam widok:P
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
No tu jest słabo. Słabo w porównaniu o benzyny. Wiadomo, że nigdy nie będzie tak samo bo benzyna spala się szybciej a olej wolniej. Ciepło czuć dopiero po 5-7km. Jest na szczęście obieg zamknięty i zimą można czuć ciepełko już prędzej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt jest duuuużo miejsca. Ja nie narzekam (183cm wzrostu). Nawet jak się rozwalę do tyłu to i tak zostaje miejsca dla tych z tyłu. Jazda w dluga trase w 5 osob to zaden dyskomfort. Nikt nie narzekal.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze...nawet bardzo dobrze. To nie jest klekot, ktorego slychac z odleglosci 100m. W srodku slychac przyjemny pomruk i nawet przy wiekszych predkociach nie jest to cos co zaklucaloby sluchanie muzyki. 140km/h a radio grajace na poziomie srednim slychac ciagle glosno i wyraznie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie bomba. 6l srednio. W trasie ok 5,5l - miasto 7l. I to czy jade 100 czy 130km/h nie ma znaczenia raczej. Zawsze wychodzi 7. W miescie malo jezdze bo diesel to nie jest samochod stworzony do miasta.
Naprawy natomiast to morderstwo w bialy dzien!!
Tubrina 1,5tys zl, pompa 2-2,5tys zl, dwumasa 1,5tys. Kazda naprawa liczona jest w tysiącach. Jezeli jezdzi sie egzemplarzem niepsujacym sie to jest ok. Jezeli cos sie psuje to koszty ida w tysiacach:(:(:(
2,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc wnetrza na 5. Jezeli chodzi o awaryjnosc to 1.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma co - wszystko wykonane z dobrych materialow.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padła turbina - samochod sprowadzony z Niemiec i nie zostal wymieniony olej ani filtr. Okazalo sie, ze przez filtr turbina nie miala smarowania i sie zatarla. Poza tym igielka.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
[l/100km]