Pracuję na co dzień jako przedstawiciel handlowy i użytkuję samochód prywatny do celów służbowych. Poruszam się po Warszawie i Mazowszu. Posiadam auto od 2 lat, kupiłem je jako poleasingowe z przebiegiem 83 000 km, przejechałem nim prawie 60 000 km, więc moja opinia myślę, że będzie dość wiarygodna. Potrzebowałem auta zwinnego, do jazdy po Warszawie, którym będę w stanie relatywnie łatwo zaparkować- czujniki parkowania z tyłu świetnie się sprawdzają
Wrażenia
5,0
Silnik
Pracuje równo, cicho, bardzo dynamiczny jak na 90 KM, a przede wszystkim elastyczny od 1 700 obr/min . Warto tankować zwłaszcza w zimę lepszego diesla. W zimę trochę się nie dogrzewa, ale pali bez problemu, pomimo braku garażu. Sprawuje się zdecydowanie lepiej od swojego mocniejszego brata bliźniaka 109 KM. Jest mniej awaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje poprawnie, biegi wchodzą łatwo i płynnie.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie, jeżeli ktoś jeździł, jak ja poprzednio też Fordem to się na pewno nie rozczaruje. Dobrze trzyma się drogi, ładnie wchodzi w zakręty nawet przy wyższych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, duża, przednia szyba, dobrze poprowadzona tylna część nadwozia, sprawdza się w mieście, a czujniki parkowania ułatwiają robienie koperty :)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu- plus za sterowanie radia z kierownicy oraz przedni podłokietnik, ilość schowków, miejsc na napoje wystarczająca. Zegary czytelne, komputer pokładowy na środkowej konsoli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
hmm... tu trochę gorzej, mały diesel w zimę słabo się dogrzewa, i przy grzaniu w wewnątrz, zwłaszcza w temperatura w silniku koło 75 stopni. Wymieniałem termostat, ale nie pomogło. Plus za podrzewaną przednią szybę, w zimę super sprawa po 30s. jest odszroniona.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy kompaktowej jest wystarczająco dużo. Wcześniej jeździłem Fordem Mondeo i niewątpliwie było więcej, ale to nie ta sama klasa. Mam 180 cm, za mną osoba dorosła może dość komfortowo podróżować.
5,0
Wyciszenie
Jak na silnik diesela dla mnie bardzo cicho, wyższa kultura pracy od silników 1,9 tdi ze stajni VW. do 130 km/h dość cicho, powyżej niestety robi się głośno i trzeba muzykę dać trochę głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem pod wrażeniem, poza normalną eksploatacją (oleje, filtry) raz wymieniałem klocki 300 zł, termostat 450 zł, 3 żarówki. Na początku przy 83 000 silentblocki, tarcze, łączniki stabilizatorów i oleje filtry- największy przegląd za 1500 zł. Serwis olejowy robię w ASO- koszt 279 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo długo analizowałem rynek i z otwartą przyłbicą mogę powiedzieć, że w tej klasie nie ma lepszego samochodu w relacji stosunek jakość/ cena. Za 25 000 zł kupiłem samochód z pełną książką serwisową, prowadzoną do końca, z bardzo ekonomicznym silnikiem, dobrze wyposażony- 6x Airbag, ESP, czujniki parkowania- nic więcej do jazdy nie potrzeba. Moim zdaniem ten model w środku wygląda lepiej od tej nowszej plastikowej wersji MK3
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przepalone żarówki (3), poza tym normalna eksploatacja, tanie części zamienne, łatwy w serwisowaniu. Brak konieczności obsługi w ASO, jeżdżę do znajomego mechanika i to w zupełności wystarcza. Warto skorzystać z serwisu olejowego w ASO.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie tylko jedna poważna. Musiałem tylko raz lawetą spod domu do ASO jechać, ale był to efekt zapchanego filtra paliwa. Zatankowałem za Olsztynem na stacji L**** i okazał się to letni diesel, wytrąciła się parafina i nie dałem rady dojechać do ASO. Poza tym odpukać wszystko działa poprawnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
[l/100km]