Oceniam auto służbowe, które użytkowałem na co dzień, również w celach prywatnych. Uważam, że Focus z tym silnikiem to świetne auto. Nigdy nie miałem problemów z awaryjnością. Właściwie nic się nie zepsuło, tylko rzeczy eksploatacyjne. Wygląd wersji po liftingu jest fajny, nowocześnie bez zbędnych fajerwerków. Auto wygodne i w miarę przestronne. Trochę lepsze mogłyby być fotele, może to kwestia wersji - ja jeździłem białym golasem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to duuuża zaleta tego auta. Początkowo myślałem, że 90 KM to zdecydowanie za mało ale tutaj moc jest przekazywana na koła bardzo płynnie. Brak jakiejkolwiek turbo dziury, idzie równo i czuć jakby miał co najmniej kilkanaście koni więcej. Ponadto silnik bardzo cichy, prawie jak benzyniak. Na plus zaliczyć trzeba też, że konstrukcja jest w miarę prosta.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłoby być trochę lepiej, czasem wypadała jedynka. Skrzynia nie jest super precyzyjna a skoki lewarka są długie jak w dostawczaku.
5,0
Układ jezdny
Focus na prawdę super się prowadzi a przy tym potrafi poprawnie wybierać nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest to limuzyna lecz kompakt i jak na kompakt jest wystarczająco komfortowy. Przydałyby się wygodniejsze fotele, dla mnie są za twarde.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić, wszystkie wskaźniki i przełączniki w zasięgi ręki i wzroku. Fotel też pozwalał na zajęcie odpowiedniej pozycji za kierownicą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem klimę ręczną co jest trochę denerwujące gdy człowiek jest przyzwyczajony do automatu. Ciągle trzeba majstrować przy regulacji temperatury. Natomiast jeśli chodzi o działanie wentylacji i ogrzewania nie mam żadnych zastrzeżeń - szyby szybko odparowywały, szybko robiło się ciepło jak na diesla.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej miejsca w takim nadwoziu już chyba się nie dało wycisnąć.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto tej klasy z dieslem pod maską jest super. Silnik jest po prostu cichy i pracuje bardzo kulturalnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak poważnych usterek i niskie koszty paliwa. Ciężko tym autem spalać więcej niż nieco ponad 6 l. Taki wynik uzyskiwałem w mieście i na autostradach jadąc 160 km/h. Da się palić i mniej - na trasie w okolicach 5 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalające żarówki się chyba nie liczą?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie doświadczyłem. Trzeba też docenić, że auto jak na w miarę nowoczesnego diesla jest mało skomplikowane. Nie ma np. koła dwumasowego, nie ma filtra cząstek stałych, to wszystko obniża koszty ewentualnych napraw.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
[l/100km]