Zawieszenie
: Zawieszenie najlepsze wśród kompaktów.
4,0
Całokształt
Polecam te autko bardziej od wspomnianego opla astry 3 z 1,3/1,9 diesel. Polecam bardziej także od wspomnianej corolli 1,4 d4d w której jest pełno gaf.
Od hondy civic bardziej nie polecam :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mało pali, żwawy, trzeba kręcić żeby jechał, wkręca się na obroty bardzo szybko.
Kultura pracy niższa niż TDI. Lepszy od 1,3 i 1,9 w oplu bo od 1,3 szybszy a od 1,9 znacznie mniej pali.
od Toyoty Corolli 1,4 d4d (model kombi z 2006 roku)znacznie lepszy, bo przyspiesza od najniższych obrotów a pali tyle samo. Silnik nie jest na tyle szybki żeby sprawiać przyjemność z jazdy. Jeździ bardziej jak benzyna niż jak diesel.
4,0
Skrzynia biegów
Działa dobrze i precyzyjnie, z jednym ale - podczas większych mrozów trzeba użyć siły przy wbijaniu biegów.
5,0
Układ jezdny
Najmocniejsza strona tego auta, mam porównanie do astry 3 i hondy civic (rakiety). W oplu zawieszenie bardzo twarde, czuć każdą dziurę, jakby się miało koło urwać, honda dobrze się trzyma drogi ale też czuć dziury. W fordzie jest o klasę lepiej, auto trzyma się drogi całkiem nieźle, nie buja zbytnio, za to dziury w środku odczuwalne o wiele mniej. Za to lubię tym autem jeździć.
Komfort
2,0
Widoczność
Do tyłu to porażka, nic nie widać, lusterka boczne niby wielkie ale słabo w nich widać bo mają sporą krzywiznę
4,0
Ergonomia
Jest dobrze, nie ma rzeczy które drażnią. Mam joystick z radia koło kierownicy który jest bardzo wygodny, dla mnie wygodniejsza opcja niż przeładowana kierownica opla astry ( w fordzie joystick obsługiwany jedną ręką). No może otwieranie maski nie jest wygodne (trzeba gasić auto, przesunąć znaczek, przekręcić kluczyk w 2 strony...)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się grzeje, przy rozruchu sama włącza się klima w celu osuszania powietrza.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Byłem zdziwiony że w hondzie civic (rakieta) jest w środku wygodniej i więcej miejsca. Ford z przodu ok, ale dla pasażerów za dużo miejsca nie ma.
4,0
Wyciszenie
Nie ma się do czego przyczepić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zimie przy ujemnych temperaturach na baku robię 800km. Na autostradzie przy 160 pali jak smok.
Myślę że w trasie przy 90 spalanie podane przez producenta jest jak najbardziej realne.
5,0
Stosunek jakość/cena
focusy na rynku wtórnym mają bardzo atrakcyjne ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
140 000 w 3 lata robią te auta bez awaryjnie. Tak samo model sprzed liftingu.
Przykładowo toyota corolla 2006 do 90 000 km była w serwisie dwa razy z poważnymi awariami - w tym raz skrzynia biegów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
140 000 w 3 lata robią te auta bez awaryjnie. Tak samo model sprzed liftingu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
[l/100km]