Zawieszenie
: Namiastka sportu w zwyklym kompakcie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: halasujacy element nadwozia(chyba) przy wyzszej predkosci
4,0
Całokształt
Bardzo fajne auto szczegolnie dla osob lubiacych jazde po kretych drogach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy jak na diesla bardzo dobra (cicha miękka praca - bez porównania przyjemniejsza niż TDI VW na pompowtryskach). Dynamika jest wystarczająca do sprawnej jazdy, ale maksymalnych przyspieszen duzych nie uzyskamy. W miescie przyjemnie jezdzic mozna utrzymujac obroty w zakresie 1200-2200, rowniez z tego wzgledu, ze w tym silniku nie czuc specjalnie dodatkowego przyrostu mocy wraz z wzrostem obrotow. Na trasie gdy nie jestesmy przesadnie zaladowani z wyprzedzaniem jest ok. Poza tym te silniki (diesle 1,6) uchodza za solidne i udane.
5,0
Skrzynia biegów
Hondy maja dobre skrzynie, ale tu jest lepiej wiec 5. Krotkie i pewne skoki skrzyni, latwe przelaczanie i dodatkowo dobra praca sprzegla. Mozliwa bardzo plynna i lagodna zmiana biegow lub szybka i ostra.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne, bardzo pewne, a przy tym wystarczajaco komfortowe. Uklad kierowniczy to rewelacja - bardzo precyzyjny, besposredni, idealnie wywazony. Po przesiadce z niektorych samochodow moze wydawac sie na poczatku, ze pracuje zbyt ciezko, ale po paru km stwierdzasz, ze to wlasnie inne pracuja zbyt lekko, a ten jest w sam raz. Mam kola 15 cali, a wydaje mi sie, ze 16 bylyby idealne na nasze drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Gorzej niz w samochodach starszej daty, ale na tle dzisiejszych konstrukcji to jest niezle. Dobre lusterka
4,0
Ergonomia
Wszystko wydaje sie byc nalezycie intuicyjne. Ja mam tylko zastrzezenie do malego przycisku obiegu wewnetrznego powietrza, bo czesto go uzywam i nie zawsze trafiam bez odrywania wzroku. Materialy we wnetrzu solidne, aczkolwiek w mojej ubogiej wersji nie ma luksusow.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy, czy ogrzewania postojowego. Jak to diesel (wysoka sprawnosc, wiec slabiej sie grzeja) nie ma co liczyc na szybkie nagrzewanie wnetrza zima. Poza tym wentylacja pracuje dobrze. Jest obieg wewnetrzny powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobra srednia w klasie kompakt. Bagaznik powyzej sredniej.
4,0
Wyciszenie
Od 120 km/h moglby byc mniejszy szum oplywajacego powietrza (mysle, ze moze byc juz ponizej sredniej w klasie). Za to silnik pracuje bardzo przyjemnie cicho i gdy sie wsiada do jakiegos tdi na pompowtryskach ma sie wrazenie czy nie jest cos zepsute, tak glosno, chropowato i nieprzyjemnie pracuja takie silniki na tle diesla z focusa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak to taki dieselek - pali malo. nie jezdzilem z nim do ASO, wiec nie wiem jakie tam sa ceny, ale generalnie eksploatacja tania. Najwieksze koszty moze sprawic silnik, ale jest to konstrukcja solidna i udana na tle wielu innych nowych diesli, wiec ocena 5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowane jako uzywane ma jeden z najlepszych stosonkow cena/jakosc na rynku. Podobnie awaryjne i jezdzace jak Golf V(focus ma troche bardziej sportowy charakter, a golf komfortowy), za nizsza cene. Z diesli focusa najsolidniejsze sa 1,6
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
cos brzdeka przy wyzszej predkosci (poruszane oplywajacym powietrzem) gdzies w okolicach maski lub blotnika i nie moge zlokalizowac co... ktos ma pomysl co to? jesli tak pisac na maila
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
[l/100km]