Samochód można ze spokojnym sumieniem polecić. Dobrze wyposażony, do tego atrakcyjny wygląd (choć to kwestia gustu).
Wrażenia
4,0
Silnik
W zakresie obrotów 2000 - 3000 bez fajerwerków, powyżej 3000 przyspieszenia bardzo dobre.
4,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
wersja ze sportowym zawieszeniem - samochód jedzie jak przyklejony do jezdni. Niestety coś za coś - na wyboistnej drodze nie jedzie się bardzo komfortowo.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z tytułu mogłaby być trochę lepsza.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja automatyczna dwustrefowa - zaczyna działać bardzo szybko i nie powoduje zbyt dużego wzrostu spalania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu jak w samochodzie klasy średniej wyższej - samochód jest bardzo szeroki. Z tyłu jest ok, ale osoba o wzroście pow. 185 cm ma kłopoty z oparciem głowy na zagłówku.
4,0
Wyciszenie
W pożądku. Opony mogłyby być trochę cichsze (Goodyear).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na samochód z silnikiem 2.0 benzyna to bardzo dobrze. Po mieście spalanie nie przekraczało 10 l/100 km przy włączonej klimatyzacji i umiarkowanej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie można kupić lepszego. Opel Astra III lub Skoda Octavia z podobnym wyposażeniem i silinikiem o około 10 tys. PLN droższe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobne zastrzeżenia co do jakości montarzu - zwłaszcza trójkąciki przy lusterkach - ale to wada większości nowych focusów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratec 145KM 107kW
[l/100km]