Inne
: 1. Wyciszenie, 2. Czystość - auto dla alergików, ma specjalne filtry na kurz, 3. Układ jezdny, 4. Wentylacja - błyskawiczna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Ząrówki dość często muszę wymieniać.
Zawieszenie
: Po 150 000 km do wymiany amorki - ale w sumie to chyba normalna sprawa przy tym przebiegu.
5,0
Całokształt
Nie zamieniłbym mojej Foki na żadne inne auto tej klasy. Jeździ się super, dynamicznie, nie czuć zmęczenia w trasie, a po mieście w miarę zwinne. Ładnie wygląda, zapakować się można na wakacje bez problemu, choć kombi to nie jest. Same plusy. Spalanie na normalnym poziomie, części dostępne w sklepach internetowych - troszkę drogie (amorki przód nawet baaardzo). Moje autko jest z 2007 roku, ale nie było opcji zaznaczenia tego rocznika.
Wrażenia
5,0
Silnik
W zimie troszkę należy poczekać, aż kontrolka zniknie i będzie można odpalić silnik - coś jak w dieslu. Wiąże się to z jakimś układem podgrzewania, bo alkohol wymaga wyższej temp do spalania.
Ale dizeku temu układowi po przejechaniu 500 m mamy już odpowiednią temp. oleju !
Ogólnie 1,8 FlexiFiel to silnik bardzo dynamiczny, i przy 90km/h oszczędny.
4,0
Skrzynia biegów
Trzeba się przyzwyczaić. Dwójka powinna być bardziej elastyczna. Ogólnie jeździe się dobrze.
5,0
Układ jezdny
Wsiadasz do tego samochodu i czujesz, jakbyś już zrobił nim 20 000 km! Układ jezdny w Foce to naprawdę wypas. Autko skręca wtedy, kiedy ma skręcać, zawraca bez problemów, nie ma się do czego doczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - OK, boki też, ale tył ze względu na szybę - gorzej.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Najlepsze jest sterowanie radiem przy kierownicy - ułatwia życie. Komputer pokazuje dane przy liczniku, nie trzeba szukać wzrokiem na deskę rozdzielczą. Polecam wersję z podłokietnikiem - przydaje się w długich trasach. No i z tempomatem! Boskie ustrojstwo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kilka sekund i gotowe. Duży plus tego auta. Nie wiem jak inne wersje silnikowe - ta ma specjalne nagrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nie jeżdżę. Z przodu wystarczy miejsca dla wysokich. Wysoko się siedzi - prawie jak w SUVie.
5,0
Wyciszenie
Silnika czasem nie słychać . Po obrotomierzu poznaję na światłach, że jest włączony!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu osoby z ciężką nogą będą miały przekichane. 90 km/h w trasie - spalanie 6,5-7. Autostrada 130 km/h to już 8,5. Miasto (Wrocław - więc sporo korków) 9. Ogólnie dramatu nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańsze autko w swojej klasie - tańsze są meganki, ale jak taką jedną oglądałem, to podziękowałem. Porównywalnie tylko z mazdą 3, ale ona w środku taka toporna troszkę jest. Lepszego autka w tej klasie za takie pieniądze nie znajdziecie. Żadne Golfy czy Astry. Obejrzycie to się przekonacie. Foka jest tańsza i większa (mówię o wersji Hatchback 5d).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło. Mam na budziku 153 000 i wymieniam tylko części eksploatacyjne - klocki, amorki, żarówki, oleje...
Uwaga - ciężko wymienia się żarówki świateł drogowych - trzeba wyciągnąć cały klosz. Z tym od pasażera jeszcze idzie sobie dać radę, ale od strony kierowcy - męka!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.w. Nic się nie psuje - odpukać (jak dotąd).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
[l/100km]