Miała być Honda Civic 1.8 SPORT ale z uwagi na koszmarnie długi czas oczekiwania zdecydowałem się na Focusa 1.6 w wersji PLATINUM i jestem zadowolony z wyboru.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na razie cały czas na dotarciu także nie przekraczam 4000 obrotów, ale z wyprzedzaniem nawet przy 120 km/h i pod górkę nie ma problemu
3,0
Skrzynia biegów
Czasem haczy - szczególnie 3 i wsteczny
5,0
Układ jezdny
Jeszcze żaden zakręt mnie nie zaskoczył.
Komfort
4,0
Widoczność
Wcześniej jeździłem znacznie mniejszym autem także musze się przyzwyczaić. Widoczność do tyłu wcale nie taka zła o ile korzysta się z lusterek.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką - brakuje tylko włącznika radia w sterowaniu przy kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima automatyczna sprawdza się dobrze, ale radzę nie ustawiać nagrzanego samochodu na automatyczcną klime i niskie temp - wentylator pracuje na maxa i mocno huczy lepiej najpierw schłodzić ręczną.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Minus to wysoka pozycja nawet przy maksymalnie opuszczonym fotelu kierowcy.
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać od 3000 ale dźwięk bardzo przyjemny
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wskazania komputera na razie mnie przerażają - pierwsza jazda w korku 11l/100km, później się trochę opanował. Wyniki porównywałem z rzeczywistym spalaniem na podstawie ilości przejechanych km i zatankowanego paliwa - zgodność w 100%.
5,0
Stosunek jakość/cena
W wersji PLATINUM X brakuje ESP, ale przy własnościach jezdnych FOKI to naprawde niepotrzebne. Konkurencja (ASTRA, LEON, MEGANE, C4) wypada znacznie gorzej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieraz delikatnie słychać tylą półkę. No i nie odnalazłem w komputerze opcji przełączania trybów wspomagania układu kierowniczego - w tym tygodniu jadę do serwisu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie na szczęście brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
[l/100km]