Już co najmniej kilka razy spotkałem się z opinią ,,Focus jest lepszy"
Wrażenia
4,0
Silnik
Sinik w Fordzie Focusie 2 generacji(1.6 duratec ti-vcd 115 KM)to dobra konstrukcja.Jednakże jego wadą jest to,że mimo dobrego przyspieszenia przy 6200 obr/min. wskazówka wchodzi na czerwone pole.
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Ta skrzynia jest dosyć dobra,jednak auto w nią wyposażone wyciągnie tylko 210 km/h!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w tym aucie jest dobra.
5,0
Ergonomia
Ergonomia wnętrrza jest doskonała!W porównaniu z poprzednim modelem w którym dominowały obłe kształty i niezbyt dobra jakość plastiku ten model wypada znakomicie.Tutaj brak fajerwerków i niewiadomej ilości przycisków.Wnętrze jest po prostu funkcjonalne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
System climatronic w tym aucie pracuje bez zarzutu.Zawsze nagrzewa auto do wymaganej przez kierowcę temperatury i jak narazie się nie zepsuł.Tutaj 5 gwiazdek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Być może focus nie jest liderem w ilości miejsca,ale jest bardzo komfortowy.Miejsca jest pod dostatkiem a bagażnik w hatchbacku to nie bagatela 385l.(wow!)a w kombi to 482 l.
4,0
Wyciszenie
Focus jest dosyć dobrze wyciszony.Co prawda tutaj przy 120km/h jest tak głośno(silnik 16.115KM) jak w audi A6 3.0 tdi przy 250 km/h,ale i tak jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny można ocenić jako bardzo dobry, ponieważ nieraz mamy auto o klasę niżej za bardzo zbliżoną cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Focus nie jest zbyt awaryjny.Co prawda przy przebiegu 62 tys. wymagał wymiany drążka kierownicy,ponieważ były stuki,dwóch ponieważ płyta w radiu soni się zacięła i trzech do wymiany żarówki w przednich reflektorach, focus nie jest awaryjny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie nie było poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
[l/100km]