Mam model 1.6 VVTi 115 KM w wersji Gold od 2005, kupiony nowy w autoryzowanym salonie Forda tuż po wejściu na rynek polski. Po 14 latach eksploatacji, z corocznymi przebiegami "niedzielnego kierowcy" - emeryta oceniam go bardzo pozytywnie. Poza tym, że od początku jest dość głośny (czego nie lubię), nic złego więcej nie mogę powiedzieć.
Stosuję olej zalecany przez producenta (Motorcraft 5W30) z wymianą co 10 tys. km. Po 40 tys. km wymieniłem świece i wszystkie płyny eksploatacyjne, to samo zamierzam zrobić wiosną 2020r. dodając wymianę oleju przekładniowego i paska rozrządu. To powinno wystarczyć na cały okres do pełnego zapisania kolejnego dowodu rejestracyjnego i zakończenia kariery kierowcy :).
Eksploatacyjne zużycie części stwierdzane na przeglądach usuwam od ręki, a jak do tej pory była to tylko wymiana łożyska w przednim lewym kole i wymiana tulei wahaczy z przodu z obu stron. Zauważam już głośniejszą pracę klimatyzacji co zapewne zakończy się wymianą sprężarki (zdaniem fachowców terkocze zużyte sprzęgiełko).
Eksploatuję trzeci akumulator (wymieniane co ok. 6 lat jeśli zauważam pogorszenie rozruchu). Przez 14 lat jeździłem na letnich oponach 205/55 R16 Pirelli, w które auto wyposażono w fabryce, co jest premią za brak szaleństw przy ruszaniu i hamowaniu i dzięki stosowaniu opon zimowych (na wiosnę letnie opony wymienię na nowe).
Tyle historii benzynowego focusa II 1.6, który jak dotąd spisuje się znakomicie i uważam, że jest godny polecenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
[l/100km]