Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

Piotrek, 9 lat temu
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 172 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : cudo
4,0
Całokształt
Bardzo fajne autko. Prosta konstrukcja niewymagająca dużych nakładów. Świetny układ jezdny. Auto pojemne jak na hatchback.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik. Mam porównanie ze zwykłym 1,6 i różnica jest spora. Podczas wyprzedzania powyżej 3,5 tys obrotów wyraźnie wyczuwalne są zmienne fazy rozrządu. Auto dostaje dodatkowego kopa i wyprzedzanie jest sprawne.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to w fordzie czasem haczy wsteczny
5,0
Układ jezdny
Cudo. Precyzyjny układ. Każdy ruch kierownicą to idealna reakcja auta. Do tego genialne zawieszenie - jazda to prawdziwa przyjemność
Komfort
4,0
Widoczność
na początku wydawało mi się, że słupki z przodu są za szerokie ale się przyzwyczaiłem.
5,0
Ergonomia
Idealnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze. Nawiew jak i klima działa bardzo wydajnie. A do tego grzana przednia szyba, która w zimie daje duży komfort. Sąsiedzi skrobią szyby a ja sobie słucham radia w środku i po minucie ruszam:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i zarówno z przodu jak i z tyłu siedzi się wygodnie. Fotel z przodu jest długi więc przejazd na raz 1000-1200 km nie był męczący dla ciała.
3,0
Wyciszenie
Tutaj przeciętnie. Silnik ze zmiennymi fazami powyżej 120 jest głośny. Jest to fajny dźwięk więc można się przyzwyczaić i nie będzie przeszkadzał ale cicho wtedy nie jest
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak do tej pory to bardzo dobrze. Prawie sama eksploatacja - oleje, płyny, amory i łączniki stabilizatorów. Do tego regeneracja rozrusznika. A tak to tankuję LPG i jadę dalej
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny zakupu Focusów bardzo przystępne. Koszty utrzymania niskie - mnóstwo zamienników więc można wybierać. Autko przejechało już 60 tys na LPG(sekwencja w dobrym warsztacie zakładana) i zawory w normie więc spore oszczędności na paliwie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sama eksploatacja - olej, płyny, elementy zawieszenia i amory bo już nie trzymały tak dobrze
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic się nie działo - jedynie regeneracja rozrusznika bo hałasował przy odpalaniu

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Hatchback 5d